تمام‌قد در مقابل دشمنان ایستاده‌ایم

کرمانشاه- ایرنا- فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه، با اشاره به اقتدار امنیتی جمهوری اسلامی ایران گفت: با وجود تهدیدات، تمام‌قد در مقابل دشمنان ایستاده‌ایم.

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ‌دوم پاسدار «بهمن ریحانی» روز سه شنبه در اتاق بازرگانی کرمانشاه در جمع تجار و بازاریان استان اظهار داشت: تجار و بازاریان با پشتیبانی از امام خمینی (ره) یکی از پایه های اصلی پیروزی انقلاب شدند.

وی افزود: این تجار بودند که در دوران دفاع مقدس تمام قد از رزمندگان دفاع کردند و با تمام اموال و جان خود به میدان آمدند.

فرمانده سپاه نبی اکرم(ص)، سرچشمه تمام ارزش های انقلاب و فرهنگ های دفاع مقدس را عاشورای حسینی (ع) دانست و گفت: جنگ تحمیلی و دفاع مقدس برای ما و بسیاری از مردم جهان به یک گنج و ارزشی بزرگ تبدیل شد.

ریحانی عنوان کرد: دفاع مقدس بستر یک حرکت و تقکر حیاتی شد و امروز برای ما بزرگترین عزت و خودباوری را به ارمغان آورد؛ قبل از انقلاب و دفاع مقدس ما و بسیاری از کشورهای منطقه خود را باور نداشتیم اما امروز به یک قدرت جهانی تبدیل شده‌ایم.

وی با بیان اینکه مردم کرمانشاه از همان سال ۵۷ درگیر جنگ شدند، افزود: در همان ابتدای انقلاب جوانان کرمانشاه به سنندج رفتند و این شهر را آزاد کردند، پس از آن نیز محاصره کامیاران را شکستند و وارد درگیری­‌های مریوان و پاوه شدند.

فرمانده سپاه کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاهی ها پیش از آغاز جنگ نیز در نقاط مرزی با صدام درگیر شده بودند، گفت: اگر به تاریخ جنگ تحمیلی نگاه کنیم، می‌بینیم که آغاز و پایان جنگ دقیقا در استان کرمانشاه بود.

ریحانی ادامه داد: در حالی که در دوران دفاع مقدس استان های مرکزی کشور هر کدام یک یا ۲ یگان داشتند، ۱۶۰ هزار جوان کرمانشاهی تنها در سپاه در قالب ۱۴ یگان رزمی به میدان می رفتند.

وی به حمایت جهان غرب و شرق از رژیم بعث عراق اشاره کرد و گفت: در جنگ تحمیلی اصلا موشکی نداشتیم؛ کشور سوریه در آن زمان در مقابل جهان عرب ایستاد و به عنوان تنها حامی ایران نخستین موشک ها را به ما داد.

فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) عنوان کرد: امروز با تلاش جوانان و نخبگان کشور دقیق ترین تجهیزات نظامی از جمله بهترین موشک های نقطه زن را تولید می کنیم.

ریحانی به ساقط کردن پهپاد آمریکایی توسط پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: جوانان این کشور امروز دقیق ترین تسلیحات را به صورت کاملا بومی می سازند و در مقابل دشمنان تمام قد می ایستند.

وی با بیان اینکه جهان استکبار یک جنگ بزرگ را علیه جهان اسلام آغاز کرده است، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در یک جنگ بزرگ در تمام قد در مقابل دشمنان ایستاده است.

این فرمانده ارشد نظامی افزود: امروز آمریکا از تجهیزات و امکانات نظامی بسیاری برخوردار است اما از بی عملی در مقابل ما رنج می برد و توانایی رویارویی با جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

ریحانی به ناآرامی ها در منطقه غرب آسیا اشاره کرد و گفت: با وجود تمام تهدیداتی که امروز در اطراف ما وجود دارد، جمهوری اسلامی ایران از اقتدار امنیتی بهره می برد و در امنیت کامل است.

وی پشتوانه های مردمی را مهمترین عامل اقتدار جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: مردم با مشکلاتی همچون مشکلات اقتصادی درگیر هستند اما از اصول و انقلاب خود کنار نخواهند کشید.
۸۰۶۶/۹۶۱۲

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها