۱۱ شهریور ۱۳۹۶، ۲۱:۰۴
کد خبر: 82652816
T T
۰ نفر

غار يخي چماي كوهرنگ دو نفر را به كام مرگ كشاند

۱۱ شهریور ۱۳۹۶، ۲۱:۰۴
کد خبر: 82652816
غار يخي چماي كوهرنگ دو نفر را به كام مرگ كشاند

شهركرد-ايرنا- مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهارمحال و بختياري از فوت 2 گردشگر شيرازي در غار يخي چماي كوهرنگ خبر داد.

بهمن عسگري سوادجاني روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در حالي كه يك خانواده هشت نفره شيرازي به قصد تماشاي غار يخي چما به درون اين محوطه گردشگري وارد شده بودند دچار سانحه شده و 2 تن از اعضاي اين خانواده بر اثر سقوط تكه هاي يخ از سقف غار يخي دچار ضربه مغزي شده و در دم فوت مي كنند.
وي ادامه داد: در اين حادثه كه ساعت 15 و سي دقيقه روز شنبه - يازدهم شهريورماه - رخ داد، پدر خانواده از ناحيه پا دچار مصدوميت شد اما 2 پسران 32 و 27 ساله خانواده در اين حادثه فوت مي كنند و ساير اعضا در غار حبس مي شوند كه بلافاصله با حضور نيروهاي امدادي نجات پيدا مي كنند و از غار خارج مي شوند.
عسگري سوادجاني، پيشروي بيش از حد در غار را عامل اصلي بروز حادثه دانست و گفت: همواره به گردشگران توصيه و هشدار داده مي شود كه بيش از حد مجاز در درون غار وارد نشوند چون ممكن است به سبب تغييرات دمايي قنديل ها سقوط كنند.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهارمحال و بختياري خاطرنشان كرد: اين خانواده به صورت شخصي و خارج از تورهاي گردشگري به استان سفر كرده بودند.
به گزارش ايرنا، غار يخي چما در مجاورت روستاي شيخ عليخان در فاصله 25 كيلومتري چلگرد از توابع شهرستان كوهرنگ چهارمحال و بختياري قرار دارد.
اين غار شبيه تنگه اي بزرگ و يك انبار پربرف است كه برف هاي ان تا 50 متر نيز مي رسد.
لايه هاي يخي اين غار در فصول گرم و كم بارش داراي ضخامت كمي بوده و بسيار نازك و سست است و بايد از عبور و داخل غار اجتناب كرد.
خبرنگار: خاطره حسين زاده
7363/2097