۱۰ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۰۹
کد خبر: 82651430
T T
۰ نفر
وزير اقتصاد: دولت دوازدهم به اشتغالزايي در حوزه فناوري اطلاعات توجه ويژه دارد

اصفهان - ايرنا - وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: فناوري ارتباطات و اطلاعات محور اشتغال زايي در حوزه خدمات و كار آفريني است و لذا دولت دوازدهم به اين حوزه توجه ويژه دارد.

به گزارش ايرنا، مسعود كرباسيان پنجشنبه شب در مراسم رونمايي از 633 پروژه مخابراتي استان اصفهان گفت: توسعه دولت الكترونيك در اولويت برنامه هاي دولت دوازدهم قرار دارد زيرا اشتغالزايي، شفافيت و مبارزه با فساد از دستاوردهاي گسترش دولت الكترونيك است.
وزير امور اقتصاد و دارايي به نقش شفافيت حاصل از دولت الكترونيك در بخش گمرك اشاره كرد و افزود: گمرك ايران در بهره گيري از فناوري ارتباطات در حوزه گمرك پيشتاز بوده است.
وي خاطر نشان كرد: درآمد گمرك سال 92 با 62 ميليارد دلار واردات، هشت هزار ميليارد تومان بود، در حاليكه اين ميزان در سال 95 با 42 ميليارد دلار واردات به 18 هزار ميليارد تومان رسيد.
كرباسيان گفت: متوسط انجام عمليات گمركي در واردات از 26 روز به متوسط چهار روز و در صادرات از هفت به يك روز رسيده است.
وي ادامه داد: البته هنوز در بخش هايي از عمليات گمركي نيازمند الكترونيكي شدن هستيم.
وزير امور اقتصاد و دارايي اضافه كرد: علاوه بر گمرك الكترونيك، خزانه داري الكترونيك و بانكداري الكترونيك بايد در شافيت امور اقتصادي به كمك دولت و مردم آيند.
وي با بيان اينكه زير ساخت هاي خوبي در حوزه ارتباطات در كشور فراهم شده است، گفت: در برنامه ششم توسعه نيز توجه بسيار خوبي به زير ساخت هاي ارتباطات شده است.
كرباسيان اظهار كرد: در برنامه ششم توسعه مخابرات به عنوان يكي از عوامل در پروژه هاي فناوري ارتباطات و اطلاعات مشخص شده است و اين از هر گونه جزيره اي عمل كردن جلوگيري مي كند.
وي گفت: خوشبختانه مخابرات به اين سمت حركت كرده است كه ظرفيت هاي خود را در اختيار ساير ارگان ها قرار دهد.
افتتاح 633 پروژه مخابراتي با اعتبار 221 ميليارد ريال از جمله 78 پروژه شبكه اجراي فيبر، 167 پروژه نصب سوييچ، 198 پروژه تاسيسات و راه اندازي شبكه، 40 پروژه نصب و راه اندازي موبايل همراه اول و 150 مورد نصب و راه اندازي شبكه ديتا از برنامه هاي سفر وزير امور اقتصادي و مالياتي به اصفهان بود.
تجهيز شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان و شهرك سيمرغ به فناوري F T T H، ( ارتباطات پهن باند فيبر به خانه )، بهره برداري از اينترنت شبكه همراه در اكثر نقاط روستايي استان و تكميل پوشش LTE و G4.5 در سطح استان اصفهان سه پروژه مخابراتي شاخص افتتاح شده در اين سفر بود.
/7134/ 2093 ** خبرنگار محمد كامران ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

سرخط اخبار استان‌ها