۴ شهریور ۱۳۹۶، ۲۱:۱۳
کد خبر: 82644615
T T
۰ نفر
فرمانده نیروی هوافضای روسیه: زمان پایان تروریسم در سوریه نزدیك شده است

مسكو - ایرنا - سپهبد ویكتور بونداریف فرمانده نیروی هوافضای روسیه اعلام كرد: ضربات مرگباری به بدنه تروریست ها در سوریه وارد آمده و زمان نابودی این گروههای ضدسوری نزدیك شده است.

به گزارش ایرنا، سپهبد بونداریف روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: با تلاش نیروی هوافضای روسیه در مبارزه با تروریسم، وضعیت در سوریه تغییر اساسی كرده و ارتش این كشور به موفقیت های چشمگیری دست یافته است.
خبرگزاری اسپوتنیك به نقل از سخنان بونداریف نوشت: در آینده نزدیك كمر تروریسم در سوریه در هم خواهد شكست و زندگی عادی به این كشور باز می گردد.
فرمانده نیروی هوافضای روسیه همچنین گفت كه واحدهای این نیرو در سوریه نتایج چشمگیری ازجمله با استفاده به هنگام از داده های نظامی برای بكارگیری هواپیماها و بالگردها و آماده كردن تجهیزات به دست آورده اند.
مقام ارشد نظامی روس خاطرنشان كرد: شرایط اقلیمی در سوریه سخت است و درجه حرارت هوا در این كشور به بیش از 50 درجه سانتیگراد می رسد. این آزمون دشواری برای تسلیحات و پرسنل نظامی روسیه بود.
بونداریف در ادامه با بیان اینكه تسلیحات روسی قابل هدایت (موشك ها و بمب های هوایی) در سوریه با جنگ افزارهای غیرقابل هدایت تقریبا تفاوت چندانی ندارد، افزود: این نتیجه خوب بر اثر تكامل تسلیحات هوایی و سامانه های هدایت سلاح ها و موشك ها به دست آمده است.
وی در پایان گفت: افزون بر آن، هماهنگی كارآمد بین خدمه هواپیماهای بمب افكن روسیه با پهپادهای تجسسی در سوریه برقرار شده است و در كوتاهترین زمان ممكن دانسته های اهداف را دریافت می كنیم.
روسیه از مهرماه سال 94 براساس درخواست دولت سوریه با استقرار ده ها فروند بمب افكن، بالگردهای رزمی، مجموعه های شناسایی در پایگاه هوایی حمیمیم مواضع گروه های تروریستی ضدسوری تحت حمایت گروهی از كشورهای غربی-غربی بویژه داعش و جبهه النصره را زیر بمباران قرار داده است.
این حملات روسیه به مراكز تروریست ها در سوریه در زمان حاضر نیز ادامه دارد.
روز گذشته وزارت دفاع روسیه اعلام كرد: نیروی هوافضای روسیه در یك هفته اخیر بیش از یكهزار هدف گروه تروریستی داعش را در سوریه بمباران كردند و شمار تلفات تروریست های این گروه جنایتكار بر اثر حملات هواپیماهای روسی بیش از 800 نفر اعلام شد.
در گزارش گفته شد: نیروی هوافضای روسیه در یك هفته اخیر در سوریه در بیش از 360 پرواز افزون بر یكهزار مركز گروه تروریستی داعش در این كشور را بمباران و نابود كردند.
در همین حال روزنامه راسیسكایا گازتا ارگان دولت روسیه به نقل ژنرال سرگئی رودسكوی رئیس اداره اصلی عملیات ستاد كل نیروهای مسلح این كشور نوشت: هواپیماهای نیروی هوافضای روسیه در ماه اوت جاری 990 پرواز جنگی انجام داده و 2 هزار و 518 نقطه شامل مقرهای فرماندهی انبارهای مهمات و تسلیحات، اردوگاه های آموزشی تروریست ها، را در سوریه بمباران كردند.
رودسكوی گفت: در جریان بمباران مراكز تروریست ها در سوریه حدود 800 نفر از آنها كشته، 40 دستگاه تانك و نفربر زرهی و 106 دستگاه خودرو مجهز به سلاح های سنگین منهدم شده اند.
اروپام*391 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

سرخط اخبار جهان