1427 پزشك درطرح اكرام ايتام و محسنين مشاركت دارند

تهران- ايرنا- معاون توسعه مشاركت هاي مردمي كميته امداد استان تهران روزچهارشنبه بمناسبت روز پزشك از مشاركت 1427 پزشكان در قالب طرح اكرام ايتام و محسنين خبر دارد.

به گزارش خبرنگارايرنا؛ محمدهادي سيف با بيان اينكه 94 هزار و 320 حامي در استان تهران حمايت 19 هزار و 681 يتيم و فرزندان نيازمند غير يتيم را در قالب طرح «اكرام ايتام و محسنين» بر عهده دارند، گفت : يك هزار و 427 نفر از اين تعداد از حاميان پزشك هستند كه 829 نفر در قالب طرح اكرام ايتام و 628 پزشك نيز در قالب طرح اكرام محسنين با كميته امداد استان تهران همكاري مي كنند.
وي با بيان اينكه هفت هزار و 473 نفر از ايتام و فرزندان نيازمند غير يتيم تحت حمايت دختر و حدود پنج هزار نفر پسر هستند، بيان كرد: بيش از سه هزار و 908 نفر از ايتام از حمايت حاميان نيكوكار در قالب طرح طاها( بيمه آتيه عمر و پس انداز ايتام) استفاده مي كنند.
سيف افزود: حاميان طرح اكرام ايتام و محسنين در چهار ماهه نخست امسال بيش از 249 ميليارد و 743 ميليون ريال در قالب طرح «اكرام ايتام و محسنين» به ايتام تحت حمايت و فرزندان نيازمند غير يتيم به صورت نقدي و غيرنقدي كمك كرده اند.
معاون توسعه مشاركت هاي مردمي كميته امداد استان تهران با اشاره به خدمات درماني پزشكان حامي به خانواده هاي ايتام و محسنين گفت: پزشكان حامي طرح اكرام و محسنين علاوه بر كمك هاي تعهد شده ماهيانه بيش از 700 ميليون ريال خدمات درماني به خانواده هاي ايتام و محسنين داراي بيماري خاص و صعب العلاج ارائه داده اند.
وي همچنين به ارائه خدمات دندانپزشكي به بيش از يك هزار و 696 كودك و نوجوان 6 تا 12 سال ايتام و محسنين اشاره و عنوان كرد: اين اقدام با همكاري جامعه خيران دندانپزشك با هدف ارتقاي سطح سلامت بهداشت دهان و دندان فرزندان 6 تا 12 سال تحت حمايت ايتام و محسنين ارائه شده است.
معاون توسعه مشاركت هاي مردمي كميته امداد استان تهران با اشاره به اينكه هريك از ايتام و فرزندان محسنين داراي حساب و شناسه بانكي مختص به خود هستند،افزود: كمك هاي نقدي حاميان بي واسطه و به صورت مستقيم به حساب ايتام و فرزندان محسنين واريز مي شود.
وي به سرانه دريافتي هر يك از ايتام و فرزندان خانواده هاي مشمول طرح محسنين اشاره كرد و گفت: متوسط سرانه دريافت نقدي ماهيانه براي هر يتيم 2 ميليون و 600 هزار ريال و براي هر فرزند محسنين يك ميليون و 100 هزار ريال برآورد شده است.
سيف با اشاره به ثبت نام هشت هزار و 538 حامي از ابتداي سال جاري ،افزود:از ابتداي امسال يك هزار و 28 نفر در طرح اكرام ايتام و 7 هزار و 510 نفر در طرح محسنين ثبت نام كرده اند.
معاون توسعه مشاركت هاي مردمي كميته امداد استان تهران با بيان اينكه بخش قابل توجهي از مشكلات معيشتي، فرهنگي و آموزشي اين كودكان از محل مبالغ واريزي حاميان برطرف مي شود،ادامه داد: خيران مي توانند علاوه بر مساعدت هاي نقدي ماهيانه،براي تامين پوشاك، مواد غذايي،خدمات مسكن،كمك هاي درماني و فرهنگي ايتام و فرزندان خانواده هاي محسنين تحت حمايت اين نهاد مشاركت كنند.
وي به اهداف اجراي طرح اكرام اشاره و مطرح كرد: تقويت حس همدلي و همكاري در جامعه اسلامي، ترويج سنت حسنه احسان به ايتام و نيازمندان، ايجاد زمينه مشاركت افراد خير و نيكوكار، حفظ عزت نفس و كرامت انساني ايتام و خانواده هاي آنان و ساير خانواده هاي نيازمند از اهداف اجراي طرح اكرام ايتام و محسنين است.
سيف يادآور شد : خيران جهت عضويت و كمك به ايتام و خانواده هاي نيازمند مشمول طرح محسنين مي توانند به دفاتر كميته امداد استان تهران مراجعه كنند و يا با شماره گيري سامانه 7355 نسبت به ثبت نام و ارسال كمك هاي خود اقدام كنند.
خبرنگار: امين كمالي فر انتشاردهنده:موسي فعاليان
تهرام/ 7247 / 1539