۸ مرداد ۱۳۹۶، ۹:۴۹
کد خبر: 82614481
T T
۰ نفر
تقویت زیر ساخت های عمرانی زمینه ساز توسعه اقصادی سمیرم است

اصفهان- ایرنا- معاون عمرانی وزیر كشور گفت: تقویت زیرساخت های عمرانی، گردشگری و شهری در سمیرم زمینه ساز توسعه و رونق اقتصادی این منطقه است.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا، هوشنگ خندان روز گذشته در سفر یك روزه خود به سمیرم، از طرح های مختلف عمرانی و مدیریت شهری این منطقه دیدن كرد و افزود: مهمترین بخش درآمدزای فعلی در این شهرستان صنعت گردشگری است كه مغفول مانده و باید تقویت شود.
رئیس سازمان همیاری شهرداریها و دهیاریهای وزارت كشور همچنین در بازدید از باغ و پارك دریاچه در مركز شهر سمیرم بر ضرورت و اهمیت بخش گردشگری و توسعه زیرساخت های این صنعت در مركز شهرستان تاكید كرد.
وی با مشاهده میدانی برخی طرح های در دست احداث و نیمه كاره مدیریت شهری سمیرم قول مساعد داد با ترتیب اولویت و ضرورت نیاز شهرستان در حوزه های مختلف نسبت به حل و فصل مشكلات اعتباری و زیرساختی این طرح ها اقدام كند.
همچنین نشستی با حضور مسئولان و مدیران شهرستان سمیرم در ادامه این بازدیدها در فرمانداری سمیرم تشكیل شد.
نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: نارسایی ها و توسعه نیافتگی در بخش های زیرساختی این شهرستان بخوبی قابل مشاهده و ملموس است.
اصغر سلیمی اظهار كرد: شهرداری های هر چهار شهر این شهرستان ضعیف بوده و درآمدشان محدود است و همین مشكل سال هاست باعث عقب ماندگی و نیمه كاره ماندن برخی طرح ها شده است.
به گفته سلیمی، شهرداری سمیرم حتی برای تامین آب فضای سبز شهری با مشكل مواجه است و ضروری است برای شهرهایی با شهرداری های غیر صنعتی اعتبار خاصی در نظر گرفته شود.
نماینده سمیرم همچنین از معاون وزیر كشور خواست نسبت به اختصاص چارت سازمانی و تشكیلات اداری برای دو بخش دناكوه و وردشت و اختصاص شهرداری به این دو بخش پیگیری و اقدام لازم را انجام دهند.
تخصیص قیر یارانه ای، فرسودگی ماشین آلات، توسعه فضای سبز، نیمه كاره ماندن كتابخانه شهرداری و سوله مدیریت بحران و دیگر مسائل مرتبط با حوزه شهری عمده مسائلی بود كه از سوی بخشداران و چهار شهردار سمیرم، ونك، كمه و حنا در این نشست مطرح شد.
معاون عمرانی وزیر كشور و رئیس سازمان همیاری شهرداریها و دهیاریها، همچنین از پروژه های ورودی شهر، پارك دریاچه، خیابان شورا و هفت تیر، آبشار سمیرم و سوله مدیریت بحران شهرستان در هلال احمر این منطقه دیدن كرد.
شهرستان سمیرم با افزون بر 100 هزار جمعیت، چهار شهر و چهار بخش دناكوه، پادنا، وردشت و پادنا در 160 كیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.
گ/7147/ 6022 - خبرنگار: محمود افشاری- انتشار: عمادی

سرخط اخبار استان‌ها