۲۲ خرداد ۱۳۹۶، ۰:۳۸
کد خبر: 82561824
T T
۰ نفر
شهروندان هزینه مجالس ترحیم را به بیماران سرطانی اختصاص دهند

اردبیل - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان اینكه اختصاص هزینه های سنگین سفره های احسان و اطعام مربوط به مجالس ترحیم و ختم افراد متوفی برای كمك به بیماران سرطانی یك كار پسندیده و انسانی است خواستار فرهنگ سازی رسانه ها و اهل قلم در این زمینه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله سیدحسن عاملی یكشنبه شب در مراسم افطاری موسسه خیریه ریحانه اردبیل افزود: برای اكثر سفره های احسان مربوط به مراسم ترحیم و ختم افراد متوفی گاهی هزینه های هنگفتی صرف می شود كه بهتر است به جای صرف این هزینه های اغلب تشریفاتی با اختصاص آنها برای كمك به كارهای خیرخواهی و از جمله بیماران سرطانی نگرانی ، دغدغه و مشكل های فراوان آنها را تا اندازه زیادی برطرف كرد.
وی با بیان اینكه در زمان حاضر بعضی از خانواده ها و بازماندگان ، اغلب بنا به وصیت خود افراد متوفی به جای انجام هزینه های تشریفاتی مبالغ آن را برای كارهای خیریه و كمك به بیماران سرطانی اختصاص می دهند گفت: نتیجه اینگونه اقدام ها سعادت دنیوی و اخروی و آرامش روح فوت شدگان می باشد.
او همچنین از كشاورزان و متولیان ذیربط خواست تا قسمتی از زكات جمع آوری شده در استان اردبیل را برای كمك به بیماران سرطانی اختصاص دهند.
امام جمعه اردبیل همچنین با اشاره به بالا بودن تعداد بیماران سرطانی در استان اردبیل از مدیران ذیربط و به خصوص دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل خواست تا برای راه اندازی مركز تحقیقات علمی سرطان شمال غرب ایران در اردبیل تلاش و این موضوع را به شكل جدی پیگیری كنند.
آیت الله عاملی ، همچنین از حضور و حمایت خیران اردبیلی در حوزه سلامت ، بهداشت و درمان تقدیر كرد و افزود: این عزیزان با تقبل هزینه های هنگفت در این ارتباط و به ویژه در حوزه بیماری سرطان ضمن كمك به تسریع در روند بهبود اینگونه بیماران باعث كاهش نگرانی ها و مشكل های خانواده هایشان می شوند.
در پایان این مراسم كه با حضور جمعی از نیكوكاران و مدیران ارگان ها و اداره ها در سالن ولایت اردبیل برگزار شد از خیران حوزه سلامت و تعدادی از عوامل موسسه خیریه ریحانه اردبیل با اهدای لوح سپاس و جوایزی تقدیر شد.
2 هزار و 700 بیمار سرطانی زیرپوشش موسسه ریحانه اردبیل هستند.
خبرنگار: مسعود وسیله** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6019/6016