۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۵۹
کد خبر: 82548732
T T
۰ نفر
اجراي المپياد درون مدرسه اي براي 5 ميليون دانش آموز در مدارس كشور

كرج - ايرنا- مديركل دفتر تربيت‌بدني و تندرستي وزارت آموزش و پرورش گفت : طرح المپياد درون مدرسه اي در سال تحصيلي 96-95 براي 5 ميليون دانش آموز در مدارس كشور اجرا شد.

حسين بابويي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در كرج افزود: رويكرد وزارت آموزش و پرورش دربخش ورزش به عنوان عرصه اي براي ارتقاء سلامت جسم و روان دانش آموزان با نگاهي مثبت به فعاليت هاي درون مدرسه اي همواره موردتوجه بوده است كه اين مهم در دولت تدبير و اميد در مدارس در قالب اجراي طرح هاي مختلف عملياتي شد.
وي اظهار كرد: در اجراي المپيادهاي ورزشي درون مدرسه اي تعداد زيادي از دانش آموزان در فعاليت هاي ورزشي ساماندهي مي شود كه آموزش و پرورش تلاش كرده دراين طرح ، همزمان با برگزاري بازي ها و ورزش هاي مختلف در دوره زماني مشخص با توجه به امكانات و شرايط اقليمي مناطق مختلف كشور تمام دانش آموزان را در اين طرح ملي شركت دهد.
وي هدف اصلي از برگزاري الميپاد فرهنگي ورزشي درون مدرسه اي را تحقق شعار تحصيل، تهذيب و ورزش از سوي مقام معظم رهبري عنوان كرد و خاطر نشان شد: اگر مسئولان و خانواده ها با همكاري يكديگر براي تحصيل، تهذيب نفس و ورود دانش آموزان به عرصه هاي ورزشي تلاش كنند خدمت بزرگي درجهت رشد فكري ، سلامت جسمي و خلاقيت دانش آموزان كرده اند.
مدير كل دفتر تربيت بدني و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصريح كرد: المپياد فرهنگي ورزشي درون مدرسه اي در مدارس استان ها به اجرا در آمده تا دانش آموزان در فضايي شاد و با سلامت فردي در راه علم اندوزي گام بردارند.
بابويي گفت: اجراي اين طرح ملي در مدارس موجب مي شود كه دانش آموزان در مدارس بي تحرك نبوده و حتي در ساعت زنگ تفريح در قالب بازي هاي فردي و گروهي در داخل حياط مدرسه جنب و جوش داشته باشند.
وي تصريح كرد: المپياد درون مدرسه اي زمينه اي را بوجود آورده است كه دانش آموزان در خارج از مدرسه شرايط جسمي بهبود يافته اي داشته باشند.
وي ياد آور شد: بايد در مسير ترويج شاخص‌هاي ورزشي در خانواده‌ها نيز قدم برداريم زيرا اين حركت فرهنگي در راستاي سلامت جسمي و روحي دانش‌آموزان نقش و تاثير بسزايي دارد.
مدير كل دفتر تربيت بدني و سلامت وزارت آموزش و پرورش در ادامه به سبك زندگي دانش‌آموزان پرداخت و افزود: امروز دانش آموزان از تحرك فاصله گرفته اند كه اجراي طرح المپياد درون مدرسه اي طي 3 سال گذشته توانسته است در ايجاد تحرك و نشاط دانش آموزان در مدارس موثر باشد ولي دانش آموزان نياز به تحرك بيشتر دارند.
بابويي ياد آور شد: در مدارس برنامه هاي ديگري از جمله نرمش صبحگاهي، كانون‌هاي ورزشي، حياط پويا با هدف مدرسه محوري در حوزه ورزش و سلامت اجرا شده است.
2819/ 6155خبرنگار: مهين مالمير **انتشار دهنده: محمد عزيزپور