۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۵۲
کد خبر: 82548654
T T
۰ نفر
ايجاد رشته كارداني آجيل و خشكبار براي نخستين‌بار در كشور

تبريز- ايرنا - معاون پژوهشي مركز تحقيقات و آموزش كشاورزي و منابع طبيعي استان آذربايجان شرقي از ايجاد رشته كارداني آجيل و خشكبار براي نخستين بار در كشور توسط اين مركز خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومي سازمان جهادكشاورزي استانآذربايجان شرقي، پاسبان اسلام افزود: با حضور نماينده معين موسسه آموزش عالي علمي كاربردي وزارت جهادكشاورزي، اعضاي اتاق بازرگاني استان، معاونت پژوهشي مركز تحقيقات و آموزش كشاورزي و منابع طبيعي آذربايجان شرقي و توليد كنندگان عمده آجيل و خشكبار استان در مركز نشست مشتركي به منظور گسترش آموزش هاي كار و دانش و افزايش جذب دانش آموز و دانشجو از يك سو و ارتقاي سطح كيفي آموزش ها از سوي ديگر و همچنين ايجاد رشته كارداني و كارشناسي آجيل و خشكبار براي نخستين بار در كشور توسط مركز تحقيقات و آموزش كشاورزي و منابع طبيعي آذربايجان شرقي صورت گرفت.
وي گفت: مركز براي گسترش كمي و كيفي آموزش ها و تامين امكانات لازم براي بهبود آموزش هاي عملي مربوطه آمادگي لازم را دارد.
وي خاطرنشان كرد: با توجه به فرآوري و بسته بندي بيش از 80 درصد آجيل و خشكبار كشور در آذربايجان شرقي كه از قطب هاي توليد و فرآوري آن است و هزاران نفر به طور مستقيم در اين صنعت مشغول به كار هستند.
معاون پژوهشي مركز تحقيقات و آموزش كشاورزي و منابع طبيعي استان گفت: مركز آمادگي لازم براي برگزاري بسيار كيفي اين دوره هاي آموزشي در مقاطع كارداني و كارشناسي به دليل داشتن پشتوانه خوب و قوي با وجود واحدهاي فراوري آجيل و متخصصان مربوطه در استان را دارد.
صالحي، نماينده موسسه آموزش عالي علمي كاربردي وزارت جهادكشاورزي نيز اظهاركرد: در صورت جذب دانشجو و عملكرد قابل قبول امكان توسعه مقطع مذكور به كارشناسي با پشتيباني موسسه مقدور است.
قويدل از اعضاي اتاق بازرگاني و توليد كنندگان عمده آجيل و خشكبار و صاحب برند آجيل تبريز نيز با استقبال از ايجاد اين رشته بر همكاري تنگاتنگ خود و همكارانش تاكيد كرد.
محمدي، رئيس اتحاديه آجيل فروشان نيز در حاشيه اين نشست تاكيد كرد: با توجه به اشتغال چند هزار نفري در استان در زمينه توليد، فراوري و عرضه آجيل از تاسيس رشته مذكور استقبال كرد.
آجيل و خشكبار توليدشده در آذربايجان شرقي از شهره خاصي برخوردار است و سهم مهمي در صادرات غيرنفتي استان دارد.
انتشار: پرويز انصاري
3071

سرخط اخبار استان‌ها