۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۳۰
کد خبر: 82543569
T T
۰ نفر

'گوشه سعدی' در دانشگاه پیشاور پاكستان افتتاح شد

۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۳۰
کد خبر: 82543569
'گوشه سعدی' در دانشگاه پیشاور پاكستان افتتاح شد

پیشاور – ایرنا - حدود شش ماه پس از افتتاح 'گوشه حافظ شیرازی' (اتاق حافظ شناسی) در بنیاد ملی كتاب پاكستان در اسلام آباد، امروز نیز 'گوشه سعدی شیرازی' در مركز مطالعات دانشگاه پیشاور افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، مراسم افتتاح این طرح فرهنگی ایران در دانشگاه پیشاور پاكستان، با حضور محمدباقر بیگی سركنسول كشورمان و علی یوسفی مسئول خانه فرهنگ ایران در پیشاور و نیز جمعی از مسئولان، اساتید و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.
سركنسول جمهوری اسلامی ایران در پیشاور ضمن شكرت در مراسم افتتاح این طرح فرهنگی، در نشستی با موضوع 'روابط ایران و پاكستان' كه با حضور اساتید و تعداد زیادی از دانشجویان این دانشگاه برگزار شد، نیز شركت كرد.
محمد باقر بیگی در این نشست ضمن بیان توضیحاتی در خصوص زوایای روابط دو كشور، به پرسش‎های دانشجویان درمورد روابط دو جانبه ، شرایط منطقه بویژه خاورمیانه و همچنین انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران پاسخ داد.
دكتر فخر الاسلام رئیس مركز مطالعات دانشگاه پیشاور ضمن تقدیر از خانه فرهنگ و سركنسولگری جمهوری اسلامی ایران در پیشاور كه ضمن افتتاح گوشه سعدی، كتاب های زیادی نیز برای قرار گرفتن در محل این طرح فرهنگی به دانشگاه اهدا كردند، گفت: ایران و پاكستان روابط دیرینه ای دارند و كشور زیبای ایران با تمدنی قدمتی هفت هزار ساله، یكی از قدیمی ترین تمدن‎های جهان محسوب می شود.
وی تاكید كرد: ایران كشور همسایه و برادر پاكستان است.
در آبان ماه سال گذشته نیز، 'گوشه حافظ' در بیناد ملی كتاب پاكستان در اسلام آباد افتتاح شد.
در محل گوشه حافظ در بنیاد ملی كتاب پاكستان، بیش از 200 جلد كتاب با موضوع های مختلف ادبی و فرهنگی از جمله درباره فرهنگ و ادب ایران قرار داده شده است. این كتابها از سوی رایزنی فرهنگی كشورمان اهدا شده است.
قرار است در آینده، سلسله نشست های فرهنگی و ادبی در محل گوشه حافظ باحضور شخصیت های فرهنگی و ادبی ایران و پاكستان بطور مشترك برگزار شود.
آساق**1723 - انتشار دهنده: محمدرضا منافی

سرخط اخبار جهان