۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۶:۱۸
کد خبر: 82536762
T T
۰ نفر
ساعت به وقت خلق حماسه/شور و گرماي انتخابات آبادان در گرماي هواي 40 درجه

آبادان - ايرنا - با وجود گرماي بالاي 40 درجه آبادان، مردم با شور و نشاط در پاي صندوق هاي راي حاضر شدند.

انتخابات به عنوان تجلي دموكراسي، يكي از تجربيات مفيد بشر براي تعيين تكليف قدرت سياسي است‌ كه از اين طريق مردم مي‌توانند سرنوشت خود را به دست خود تعيين كنند.
در روزي كه نگاه همه جهانيان به ايران اسلامي است مرزنشينان آبادان نيز به منظور نشان دادن غيرت ملي، حضور چشمگير در صندوق هاي اخذ راي دارند.
گزارش‌هاي دريافتي خبرنگاران ايرنا از شهرستان‌هاي مختلف استان خوزستان، بيانگر حضور پررنگ و تأثيرگذار مردم در حماسه انتخاب در روز جاري است.
مردم شهرها و روستاهاي خوزستان به‌صورت گسترده در پاي صندوق‌هاي رأي حضور يافته‌اند و كار رأي‌گيري با دقت و سهولت در حال انجام است.
آرامش و قانونمندي در همه شعبه‌هاي قابل مشاهده است و موج عظيم مراجعه به صندوق‌هاي رأي هر لحظه پررنگ‌تر مي‌شود.
مردم ولايتمدار و انقلابي آبادان نيز براي مشاركت در تعيين سرنوشت سياسي و اجتماعي خود با وجود گرماي هوا در پاي صندوق هاي راي گيري دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و پنجمين دوره انتخابات شوراي هاي اسلامي شهر و روستا حضور حداكثري دارند و در همه شعبه هاي اخذ راي قبل از آغاز راي گيري در محل شعبه هاي اخذ حضور داشتند.
طبق قانون تمامي متولدين ۲۹ ارديبهشت سال 1378 و قبل از آن واجد شرايط راي دادن در انتخابات اين دوره رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا هستند.
طبق قانون زمان پايان راي گيري ساعت 18 امروز جمعه بيست و نهم ارديبهشت است كه قطع به يقين با توجه به مشاركت بالاي هموطنان عزيزمان، اين مهلت در بيشتر شعبه هاي انتخاباتي تمديد مي شود.
يك راي اولي در حالي كه با خانواده در شعبه 51 اخذ راي آبادان حضور داشت به ايرنا گفت:مشاركت در انتخابات سهيم شدن در سرنوشت و آينده كشور است و به عنوان يك راي اولي خوشحال هستم كه مي توانم در سرنوشت كشور سهيم باشم.
علي جمالي افزود:نسل جوان كشور امروز يكي از بزرگ‌ ترين و مهمترين حماسه را رقم مي زنند.
يكي ديگر از شهروندن آباداني در صندوق شماره 16 اخذ راي به ايرنا گفت:مردم براي لبيك به فرمايشات رهبري در خصوص حضور حداكثري در انتخابات از صبح تاكنون بسيار باشكوه در انتخابات مشاركت دارند.
حجت الاسلام ناصر بحراني گفت:امروز چشم همه دشمنان و دوستدارن انقلاب اسلامي به حضور مردم در پاي صندوق هاي راي است و قطعا حضور مردم در بعد سياست خارجي و داخلي تاثير گذار است.
وي گفت:حضور مردم در انتخابات دشمنان را نا اميد و دوستدارن انقلاب را خوشحال مي كند.
حجت الاسلام بحراني گفت:مردم از رئيس جمهوري منتخب انتظار دارند تا مشكلات اقتصادي و معيشت آنها را مد نظر داشته باشد و اعضاي شوراي شهر نيز به فكر رفع مشكلات شهري آبادان باشند.
سميه نصاري يكي ديگر از شهروندان آبادان نيز، حضور مردم در صندوق هاي اخذ راي را پرشور توصيف كرد و افزود:در تمامي انتخابات شركت داشتم و هيچ‌گاه فرصت مشاركت در تصميم‌گيري مسائل مربوط به كشور را از دست نمي دهم.
انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري، پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر روستا و ميان‌دوره اي دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي از ساعت هشت صبح امروز(جمعه) همزمان با سراسر كشور در آبادان آغاز شد.
3015/6125 ** خبرنگار:عدنان جواهري ** انتشار:سيدبهادر حسيني