۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۴۶
کد خبر: 82512061
T T
۰ نفر

30 هزار بدمینتون باز سامان یافته در كشور فعالیت دارند

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۴۶
کد خبر: 82512061
30 هزار بدمینتون باز سامان یافته در كشور فعالیت دارند

بوشهر-ایرنا- نایب رئیس فدراسیون بدمینتون گفت: 30 هزار بدمینتون باز سازمان یافته( بیمه شده) در سطح كشور فعالیت دارند.

فریبا مددی روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا در بوشهرافزود: از این شمار بدمینتون باز 16 هزار نفر آقا و مابقی آن بانوان هستند كه در طول سال در قالب تورنمنت های مختلفی به فعالیت می پردازند.
وی بیان كرد: هر سال یك رویداد مهم بین المللی در این رشته در سطح كشور برگزار می شود كه امسال شمار این رویدادها به 2 تورنمنت افزایش پیدا كرده است.
مددی ادامه داد: هر سال مسابقات جام دهه فجر به منظور گرامیداشت پیروی انقلاب اسلامی برگزار می شود كه امسال علاوه بر این مسابقات، مسابقات بین المللی جوانان نیز با حضور كشورهای مختلفی آبان ماه به میزبانی سمنان برگزار خواهد شد.
وی گفت: در نخستین اعزام برون مرزی رشته بدمینتون در سال جاری نیز بازیكنان ثریا آقایی، سارا دلاوری و امیر جباری همراه با مربی تیم ملی سحر زمانیان پنج اردیبهشت ماه به مسابقات آسیایی چین اعزام شدند.
مددی یادآور شد: در مسابقات آسیایی یكی از بانوان توانست با پیروزی در دور مقدماتی در بین 32 نفر برتر قرار گیرد.
وی در ارتباط وضعیت رشته بدمینتوان دراستان بوشهر نیز افزود: این استان یكی از استان های مستعد در زمینه این رشته ورزشی است و فدراسیون برای ارتقا سطح كیفی بدمینتون آماده برگزاری كلاس های آموزشی مربیگری و داوری است.
مددی گفت: استان بوشهر در سال های نه چندان دور بازیكنانی را در سطح تیم ملی داشته كه با تدابیر لازم سعی داریم این جایگاه بار دیگر به بدمنتون استان بوشهر برگردد.
وی ادامه داد: باتوجه به ظرفیت خوب میزبانی بوشهر فدراسیون آمادگی برگزاری اردوهای تیم ملی بدمینتون در رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در بوشهر دارد.
مددی یادآور شد: فدراسیون بدمنتون در راستای ارتقا سطح كمی و كیفی این رشته ورزشی در سطح استان ها برنامه های متنوعی را تدارك دیده كه براساس تقویم مصوب فدراسیون در طول سال اجرا می شود.
7212/ 6045 ** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری* انتشار دهنده: اكبر اقبال مجرد
۰ نفر