۲۷ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۱۸
کد خبر: 82494608
T T
۰ نفر
رئیس فدراسیون: جایگاه رفیع ووشوی ایران در جهان نتیجه پشتوانه ‌سازی است

سمنان - ایرنا- رئیس فدراسیون ووشوی جمهوری اسلامی ایران گفت: جایگاه انكارناپذیر ووشوی ایران در جهان در نتیجه پشتوانه‌سازی در رده های سنی مختلف است.

مهدی علی نژاد روز یكشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در یك دهه گذشته سعی شده با برنامه ریزی و سرمایه گذاری در بخش های مختلف و همچنین انجام كار تیمی به اهداف تعیین شده دست یابیم و كسب افتخارات متعدد و داشتن كرسی های بین المللی گوناگون نشانه این مساله است.
وی با بیان اینكه ووشوی ایران اكنون نایب قهرمان جهان و آسیا در تمامی رده های سنی محسوب می شود و تداوم این افتخارات دشواری های خاصی دارد، بیان داشت: در این سال ها هیچگاه از رده های پایه غافل نشدیم و با تیم های خوبی كه در نوجوانان و جوانان وجود دارد مشكلی در تیم ملی بابت كمبود بازیكن نداریم.
نایب رئیس فدراسیون آسیایی ووشوی تصریح كرد: بیشتر هیات های استانی ووشو در استان ها دارای آكادمی هستند و بازوی توانمند قهرمان پروری هیات های استانی ووشو محسوب می شوند و اگر در نقطه ای كمبودی احساس شود با برنامه ریزی به دنبال برطرف آن خواهیم بود.
علی نژاد با اشاره به فعالیت جدید استعدادیابی در فدراسیون ووشو ادامه داد: بدون تردید كار مدون در این بخش سبب شد كه اكنون بسیاری از جوانان با كسب افتخارات ارزشمند به پشتوانه قدرتمندی برای ووشو كشور تبدیل شوند.
وی با اشاره به اینكه این فدراسیون نگاه ویژه ای به مربیان سازنده دارد٬ گفت: بر همین اساس، مربیان قهرمان پرور در مقاطع مختلف عضو كادر فنی تیم های ملی بوده اند.
رئیس فدراسیون ووشوی جمهوری اسلامی ایران در خصوص شرایط بانوان ووشوی ایران عنوان كرد: از ابتدای حضور در فدراسیون، نگاه یكسانی به مردان و زنان داشتیم و بانوان ووشوی ایران همسطح مردان در عرصه های بین المللی مدال آوری دارند.
ششمین دوره مسابقات بین المللی ووشوی جام پارس با حضور نمایندگان 12 كشور عراق، قزاقستان، بلغارستان، بلاروس، اندونزی، سنگاپور، برونئی، هند، لبنان، ارمنستان، افغانستان، پاكستان و تیم های پارس جنوبی و هیات ووشوی استان سمنان از ایران اسلامی در دو بخش ساندا و تالوی مردان روزهای شنبه و یكشنبه 26 و 27 فروردین 96 در سالن غدیر سمنان در حال برگزاری است.
7344/7344/6103 خبرنگار: امیرحسین كاشی منش و محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ كانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه كنید.

سرخط اخبار ورزش