۲۰ فروردین ۱۳۹۶، ۱۹:۲۸
کد خبر: 82487743
T T
۰ نفر
63 بنیاد خیرین حامی علم و فناوری در كشور فعالیت می كنند

تهران - ایرنا - سرپرست معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در سال 1395 فعالیت خیّرین در حوزه آموزش عالی شتاب بیشتری گرفت بطوری كه تعداد بنیادهای خیّرین حامی علم و فناوری در دانشگاههای كشور از 50 به 63 افزایش یافت.

به گزارش از روابط عمومی وزارت علوم، محمد حسین امید در دیدار نوروزی جمعی از خیّرین عضو بنیادهای خیّرین و بنیاد های حامیان علم و فناوری دانشگاهها با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تا پایان سال جاری در تمام دانشگاههای وزارت علوم، بنیاد خیّرین حامی علم و فناوری تشكیل می شود و تعداد این بنیادها به 80 افزایش خواهد یافت.
وی اظهار داشت: فرهنگ وقف در آموزش عالی روز به روز در حال افزایش است و تعداد خیّرین عضو بنیادهای حامی علم و فناوری در طول 2سال از 400 به 1200 افزایش یافته است و البته تعداد خیّرین ثبت نام نشده در كل كشور بسیار بیشتر از این ارقام است.
امید افزود: در سال 1396 دو همایش هم اندیشی خیّرین عضو بنیادهای حامی علم و فناوری از دانشگاههای سراسر كشور برگزار خواهد شد كه یكی از این نشست ها در روز ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و روز خیّرین آموزش عالی در ماه مبارك رمضان است.

** مشاركت خیرین را در توسعه آموزش عالی یك ضرورت است
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار نوروزی جمعی از خیّرین عضو بنیاد های خیّرین و بنیاد های حامیان علم و فناوری دانشگاههای سراسر كشور با وزیر علوم گفت: مشاركت خیّرین در توسعه آموزش عالی یك ضرورت است.
مجتبی شریعتی نیاسر با اشاره به آشنایی نزدیك با فعالیت ها و اقدامات خیّرین آموزش عالی در بنیاد خیّرین حامی علم و فناوری دانشگاه تهران، نقش خیّرین را در آموزش عالی بسیار مهم دانست.
وی با اشاره به اینكه در برخی از كشورهای دنیا بخش مهمی از هزینه های دانشگاههای مهم و مطرح از محل كمك های مردمی تامین می شود، از گسترش روز افزون فرهنگ وقف در بخش آموزش عالی كشورمان ابراز خرسندی كرد.
معاون آموزشی وزارت علوم تاكید كرد با دقت و پیگری كنیم كه ساختمان، تجهیزات و زمین موقوفه را در راستای نظر واقف استفاده كنیم و شخص واقف را از نتیجه پروژه مطلع كنیم.

** برنامه جدید وزارت علوم برای توسعه فعالیت خیّرین در دانشگاهها
معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: وزارت علوم علاوه بر پرداخت 50 درصد هزینه پروژه های خیّرین در دانشگاهها، تمام سود بانكی وام خوابگاههایی كه توسط خیّرین احداث می شود را پرداخت می كند.
مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان دانشجویان در دیدار نوروزی جمعی از خیّرین عضو بنیادهای خیّرین و بنیاد های حامیان علم و فناوری دانشگاهها با وزیر علوم با اشاره به اینكه بخش عمده ای از ساختمان های ساخته شده توسط خیّرین در دانشگاههای كشور، در حوزه دانشجویی و در بخش خوابگاه سازی و احداث مكان های ورزشی است گفت: از این اقدام ارزشمند كه در راستای توسعه آموزش عالی است قدردانی می كنم.
وی افزود: در سال جاری این امكان فراهم شده است كه از فعالیت های خیّرین در بخش خوابگاه سازی حمایت بیشتری شود و در همین راستا سود وام بانكی ساختمان های خوابگاهها كه توسط خیّرین احداث می شود از سوی وزارت علوم پرداخت می شود.
در ادامه این نشست، خیّرین آموزش عالی نظرات خود را مطرح كردند و مقررشد در بنیادهای خیّرین حامی علم و فناوری كارگروههایی در موضوعات احداث تاسیسات و ساختمان، حمایت از دانشجویان كم بضاعت برای ادامه تحصیل و حمایت از فارغ التحصیلان برای ایجاد شغل تشكیل شود.
همچنین در این نشست، خیّرین حاضر در این نشست پرداخت كمك هزینه تحصیل به یكهزار و 200 دانشجو را پذیرفتند.
فراهنگ ** 9187 **دریافت كننده: حمیدرضا بازگشا * انتشار: امید غیاثوند
۰ نفر