۱۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۹:۳۸
کد خبر: 82454863
T T
۰ نفر
استاندار كرمانشاه در پیامی درگذشت استاد احمد عزیزی را تسلیت گفت

كرمانشاه- ایرنا- در پی درگذشت شاعر نامدار كرمانشاهی استاد احمد عزیزی، دكتر اسدالله رازانی استاندار كرمانشاه پیام تسلیتی صادر كرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری كرمانشاه، متن پیام استاندار كرمانشاه به شرح ذیل است؛
انالله و اناالیه راجعون
خبر درگذشت شاعر گرانقدر و ارزشی كشور 'مرحوم احمد عزیزی' پس از یك دوره بستری طولانی و طاقت فرسا، موجب تألم و تأثر اینجانب و اهالی فرهنگ و ادب و هنر استان كرمانشاه و كشور گردید.
اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه اسفناك به جامعه فرهنگ و ادب، برای آن فرهیخته سفر كرده علو درجات و غفران الهی، و برای بازماندگان، صبر جزیل، از درگاه قادر متعال مسئلت مینمایم.
'احمد عزیزی' شاعر انقلاب كه از پانزدهم اسفند ماه سال 1386 به علت كاهش سطح هوشیاری ناشی از تشنج، بیماری قلبی و كلیوی در بیمارستان بستری است، عصر امروز دوشنبه 16اسفند در بیمارستان امام رضا (ع) كرمانشاه درگذشت.
احمد عزیزی چهارم دی ماه سال 1337 در سرپل ذهاب كرمانشاه به دنیا آمد، او دارای آثاری نظیر كفش های مكاشفه، شرجی آواز، خوابنامه و باغ تناسخ، ترجمه زخم، باران پروانه، رودخانه رؤیا، ملكوت تكلم و سیل گل سرخ است.
رهبر معظم انقلاب در سال 1390 و در جریان سفر به استان كرمانشاه با حضور در بیمارستان امام رضا (ع) از وی عیادت و بر رسیدگی به وضعیت این شاعر آئینی تاكید كردند.
وی آثار شعر و نثر ادبی متعددی دارد و شاعری با سبك منحصر به فرد است كه این سبك به صورت مثنوی در كفش های مكاشفه او جلوه كرده ‌است.
تمایل سبك وی به معنویت و عرفان اسلامی با فرم جدیدی از مثنوی، ملهم از مثنوی مولوی، در شعر معاصر بی‌نظیر است، این سبك تاثیر بسیار زیادی در شعر معاصر گذاشته ‌است.
اشعار عزیزی با عرفان اسلامی آمیختگی دارد و تمجید از اهل بیت در بیشتر آثارش موج می‌زند.
3033انتشار دهنده:فرزاد نویدی.