مدیرکل ارشاد کرمانشاه: احمد عزیزی یک شاعر فراملی است

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه «احمد عزیزی» یک شاعر فراملی است، گفت: عزیزی را همه به عنوان شاعر آیینی می‌شناسند اگرچه وی از فلسفه و عرفان اسلامی هم اطلاع داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی صفدری عصر پنجشنبه در مراسم بزرگداشت هفتمین سالگرد درگذشت «احمد عزیزی» در تالار انتظار کرمانشاه افزود: عزیزی برای اهل بیت و انقلاب شعر می‌ گفت شاعری که زمان شناس بود و در زمان درست به انقلاب و دین خود خدمت کرد لذا برای همه ما قابل احترام است.

وی با بیان اینکه شعر در تهذیب نفس بسیار مهم است، گفت: در دنیای امروز که عده ای به دنبال بی وطن کردن آدم‌ها هستند شعر می‌تواند به انسان برای برگشت به وطن کمک کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه با تاکید بر اینکه شاعران به بازگشت به اصل، هم راستایی و هم زبانی کمک می‌کنند، گفت: برخی فکر می‌کنند از شعر تنها در حوزه تفنن و اوقات فراغت می‌توان استفاده کرد اما همه علما و فلاسفه شعر و شاعر را بسیار با اهمیت می‌ دانند.
وی اضافه کرد: بعد از انقلاب هم مقام رهبری توجه به شعر، شعرا و جامعه شعرا دارند و وقتی جملات ایشان را در این زمینه می‌شنویم می‌توانیم تاکید معظم له را در این زمینه ببینیم.

صفدری در ادامه از درگذشت دو تن از شاعران استان به نام های «امیر کرم» و «محمدجواد محبت» که برای هنر انقلابی تلاش زیادی کردند، اظهار تاسف کرد و افزود: مراسم تشییع پیکر استاد محبت روز جمعه برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: این عزیزان از مفاخر کشورمان هستند و در دنیایی که از تمام تلاش ها به دنبال این است که جوان ما هویت و شخصیت و الگوها و بزرگان خود را فراموش کند می‌تواند الگو باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه در پایان عنوان کرد: وظیفه همه ما در دستگاه‌های حوزه فرهنگ، تبلیغ و هنر این است که تلاش کنیم با فراموشی این مفاخر مقابله کنیم.

«علی شعبانی» سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه نیز در این مراسم به بیان خاطراتی از احمد عزیزی پرداخت.
پایان بخش این مراسم شعرخوانی تعدادی از شعرای استان کرمانشاه بود.

مدیرکل ارشاد کرمانشاه: احمد عزیزی یک شاعر فراملی است

«احمد عزیزی» شاعر انقلاب که از پانزدهم اسفند سال ۱۳۸۶ به علت کاهش سطح هوشیاری ناشی از تشنج، بیماری قلبی و کلیوی در بیمارستان بستری است، ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه درگذشت.

عزیزی چهارم دی ماه سال ۱۳۳۷ در سرپل ذهاب کرمانشاه به دنیا آمد، او دارای آثاری نظیر «کفش های مکاشفه»، «شرجی آواز»، «خوابنامه» و «باغ تناسخ»، «ترجمه زخم»، «باران پروانه»، «رودخانه رؤیا»، «ملکوت تکلم» و «سیل گل سرخ» است.
رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۰ و در جریان سفر به استان کرمانشاه با حضور در بیمارستان امام رضا (ع) از وی عیادت و بر رسیدگی به وضعیت این شاعر آئینی تاکید کردند.
وی آثار شعر و نثر ادبی متعددی دارد و شاعری با سبک منحصر به فرد است که این سبک به صورت مثنوی در کفش های مکاشفه او جلوه کرده ‌است.
تمایل سبک وی به معنویت و عرفان اسلامی با فرم جدیدی از مثنوی، ملهم از مثنوی مولوی، در شعر معاصر بی‌نظیر است، این سبک تاثیر بسیار زیادی در شعر معاصر گذاشته ‌است.
اشعار عزیزی با عرفان اسلامی آمیختگی دارد و تمجید از اهل بیت (ع) در بیشتر آثارش موج می‌زند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha