۱۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۹:۲۷
کد خبر: 82454849
T T
۰ نفر
تسليت بنياد شعر و ادبيات داستاني براي درگذشت احمد عزيزي

⁣كرمانشاه- ايرنا- مديرعامل بنياد شعر و ادبيات داستاني، با صدور پيامي درگذشت احمد عزيزي شاعر نامدار انقلاب را تسليت گفت.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي بنياد شعر و ادبيات داستاني ايرانيان، مهدي قزلي در اين پيام كوتاه آورده است: در حالي كه شاعران پارسي گوي ايران و چند كشور جهان خود را براي برگزاري مراسم پاياني يازدهمين جشنواره بين المللي شعر فجر آماده مي كنند، خبر تاسف بار درگذشت احمد عزيزي، شاعر بزرگ اهل بيت (ع) و انقلاب اسلامي را دريافت كرديم.
اينجانب به نمايندگي از اهالي فرهنگ و ادب و شاعران حاضر در جشنواره شعر فجر اين مصيبت را به جامعه اديبان هنرپرور سرزمينمان و خانواده آن عزيز به ويژه خواهر داغدارش تسليت مي گويم.
«احمد عزيزي» شاعر انقلاب كه از پانزدهم اسفند سال 1386 به علت كاهش سطح هوشياري ناشي از تشنج، بيماري قلبي و كليوي در بيمارستان بستري است، عصر دوشنبه در بيمارستان امام رضا (ع) كرمانشاه درگذشت.
عزيزي چهارم دي ماه سال 1337 در سرپل ذهاب كرمانشاه به دنيا آمد، او داراي آثاري نظير كفش هاي مكاشفه، شرجي آواز، خوابنامه و باغ تناسخ، ترجمه زخم، باران پروانه، رودخانه رؤيا، ملكوت تكلم و سيل گل سرخ است.
رهبر معظم انقلاب در سال 1390 و در جريان سفر به استان كرمانشاه با حضور در بيمارستان امام رضا (ع) از وي عيادت و بر رسيدگي به وضعيت اين شاعر آئيني تاكيد كردند.
وي آثار شعر و نثر ادبي متعددي دارد و شاعري با سبك منحصر به فرد است كه اين سبك به صورت مثنوي در كفش هاي مكاشفه او جلوه كرده ‌است.
تمايل سبك وي به معنويت و عرفان اسلامي با فرم جديدي از مثنوي، ملهم از مثنوي مولوي، در شعر معاصر بي‌نظير است، اين سبك تاثير بسيار زيادي در شعر معاصر گذاشته ‌است.
اشعار عزيزي با عرفان اسلامي آميختگي دارد و تمجيد از اهل بيت در بيشتر آثارش موج مي‌زند.
3033انتشار دهنده:فرزاد نويدي.