۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۵۴
کد خبر: 82440563
T T
۰ نفر
هلاكت دو فرمانده ارشد نیروهای مزدور وابسته به عربستان در یمن

تهران- ایرنا- معاون رئیس ستاد كل نیروهای مزدور رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن به همراه فرمانده نیروهای اماراتی در یمن در حملات موشكی نیروهای انصارالله و ارتش این كشور در استان المخا به هلاكت رسیدند.

به نوشته پایگاه خبری القدس العربی، احمد سیف الیافعی كه از سوی عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن و ائتلاف متجاوز عربستان به عنوان معاون رئیس ستاد كل مزدوران یمنی فعالیت می كرد، امروز (چهارشنبه) در مخا كشته شد.
بر اساس این گزارش، نیروهای مشترك مردمی و ارتش یمن، موفق شدند با شلیك یك موشك بالستیك به شهر بندی مخا در تنگه باب المندب، تجمع فرماندهان نظامی وابسته به نیروهای هادی و ائتلاف عربستان سعودی را هدف قرار دهند كه در این عملیات 'احمد سیف الیافعی' و دهها نفر دیگر از فرماندهان مزدور ائتلاف عربستان به هلاكت رسیدند.
'ناصر المشیب' فرماندۀ نیروهای نظامی امارات در تجاوز به یمن نیز در این حمله كشته شده است.
براساس این گزارش، شماری از نظامیان عربستانی و مزدوران آنان در این مكان حضور داشتند كه گفته می شود، كشته یا زخمی شده اند.
حملات موشكی نیروهای یمنی در روزهای گذشته باعث سردرگمی ارتش عربستان شده است. شامگاه شنبه نیز یگان های موشكی ارتش یمن نیروگاه برق الشقیق كه بیشتر پایگاه های نظامی عربستان را پوشش می دهد با موشك بالستیك هدف قرار دادند.
عربستان به همراه آمریكا و چند كشور دیگر عربی از ششم فروردین سال 1393 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این كشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت كرد.
در اثر این تجاوز تاكنون بیش از 10 هزار شهروند مسلمان یمنی به شهادت رسیده و شمار زیادی نیز مجروح و یا آواره شده اند.
خاورم**9366**1275
مترجم:صغری رحیمی*انتشار دهنده: مجید جعفری
۰ نفر

سرخط اخبار جهان