۲۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۱۰
کد خبر: 82423596
T T
۰ نفر
بیش از 27هزار همیار در طرح جهاد مهربانی خدمت رسانی می كنند

تهران-ایرنا-دبیر طرح «جهاد مهربانی» قرارگاه جهادی امام رضا(ع) با اشاره به مشاركت بیش از 27هزار همیار در این طرح گفت: این افراد در قالب طرح پردیس خدمت در 53 محله محروم شهر تهران خدمت رسانی می كنند.

احمد غلامحسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اجرای طرح «جهاد مهربانی» به همت قرارگاه جهادی امام رضا(ع) افزود: 71هزار خانوار نیازمند و محروم از لحاظ فرهنگی، اقتصادی، درمانی و...در شهر تهران شناسایی شدند.
وی با اشاره به ثبت نام بیش از 27هزار همیار در طرح «جهاد مهربانی» گفت: این افراد در حوزه ها و تخصص های مختلف از جمله پزشكی، حقوقی، مشاوره، مددكاری اجتماعی و مشاغلی از جمله نجاری، بنایی، مكانیكی به افراد نیازمند با مضمون «همه باهم در جهاد مهربانی، با نذر 2ساعت وقت می شود مشكلی را از نیازمندی حل كرد»، خدمت رسانی می كنند.
دبیر طرح جهاد مهربانی، پردیس های خدمت در 53محله محروم شهر تهران را بخش دیگری از این طرح عنوان كرد و افزود: پردیس خدمت به مناسبت دهه مبارك فجر از 16 بهمن فعالیت خود را آغاز كرده و تا 22 بهمن ماه ادامه دارد.
غلامحسینی با بیان اینكه پردیس خدمت با محوریت مسجد در محلات محروم و نیازمند شناسایی شده، اجرا می شود، اظهار كرد:همیاران از ساعت 9تا 12 با اولویت خدمات پزشكی و درمانی و سایر خدمات؛ مشاوره حقوقی، مددكار اجتماعی، مشاوره خانواده خدمات لازم را به نیازمندان ارائه می كنند و افراد نیازمند به خدمات درمانی گسترده تر به مراكز درمانی و بیمارستان های مورد نظر ارجاع داده می شوند.
وی با اشاره به ارائه خدمات عمرانی و جهادی در منقطه 19شهر تهران گفت: این طرح روزهای پنجشنبه و جمعه(21 و 22بهمن ماه) اجرا می شود كه با توجه به حساسیت های موجود، برای انجام خدمات عمرانی در خانه های استیجاری، در قدم اول هفت خانه استیجاری در منطقه19 شناسایی شدند كه با حضور 200 جهادگر و با هماهنگی مالك و رعایت مسائل حقوقی اقدامات لازم عمرانی در این خانه ها انجام خواهد شد.
غلامحسینی افزود: همچنین در این طرح، حدود 70 پزشك؛ پزشك عمومی و متخصص و داندانپزشك خدمات لازم را به ساكنان محلات محروم منطقه 19ارائه می كنند.
دبیر طرح جهاد مهربانی اظهار كرد: اسفندماه سال جاری در هفته احسان و نیكوكاری،فاز دوم پردیس خدمت با خدمات گسترده تر و امكانات بیشتر در محلات محروم شهر تهران اجرا می شود.
وی با اشاره به خدمت رسانی مردم برای مردم در طرح جهاد مهربانی گفت: این طرح، حركت ارزشمند مردمی است كه خود مردم با تخصص و توانایی خود در حوزه های مختلف مشكلات محرومان و نیازمندان را برطرف كنند.
غلامحسینی با بیان اینكه حل مشكلات تهران نیازمند100هزار همیار است، اظهار كرد: قرارگاه جهادی امام رضا(ع) علاوه بر همیار، هوادارانی را برای حمایت از خانواده های نیازمند شناسایی می كند.
به گفته دبیر طرح جهاد مهربانی، همیار كسی است كه 2 ساعت از وقت و تخصص خود را در اختیار محرومان قرار می دهد و هوادار یك زوج محرم(مادر پسر، زن و شوهر، خواهر و برادر) است كه بر حسب شرایط مددجو به عنوان مثال برطرف كردن نیاز زن سرپرست خانوار و... خدمت رسانی می كند و هر زوج هوادار، پنج نفر از خانواده های نیازمند را بدون صرف هزینه ای و از لحاظ عاطفی تحت پوشش خود قرار می دهد.
وی طرح «تهران، مدرسه ای برای همه» را بخش دیگر طرح جهاد مهربانی برشمرد و گفت: در این طرح 600 كودك بازمانده از تحصیل در رده سنی 7تا 16سال همچون كودكان كار كه به دلایل مختلفی از جمله نداشتن امكانات مالی و.... از تحصیل بازمانده اند، شناسایی شدند، لوازم التحریر و كتاب های درسی مورد نیاز برای آنان تهیه شد و در حال حاضر كلاس های درس كودكان بازمانده از تحصیل در فرهنگسراها برگزار می شود.
دبیر طرح جهاد مهربانی افزود: با توجه به رایزنی های انجام شده با آموزش و پرورش امیدواریم این كودكان با آمادگی لازم بتوانند در امتحانات خردادماه شركت كنند.
غلامحسینی برگزاری اردوی جهادی در استان خوزستان با حضور 7هزار نفر از همیاران و جهادگران و با كمك های مردمی در نوروز96 را از دیگر برنامه ها و طرح های قرارگاه جهادی امام رضا(ع) عنوان كرد.
وی گفت: علاقه مندان برای مشاركت در طرح جهاد مهربانی و اطلاع از برنامه ها و طرح های قرارگاه جهادی امام رضا(ع) می توانند به نشانی اینترنتی http://g-emamreza.ir مراجعه و برای كسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 5-77680091 تماس حاصل كنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با كانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه