۱۴ دی ۱۳۹۵، ۲۰:۵۶
کد خبر: 82373410
T T
۰ نفر
مرز دوغارون به بستر حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی تبدیل شود

مشهد-ایرنا- فرماندار تایباد گفت:مرز دوغارون در این شهرستان به عنوان یك پل ارتباطی با كشورهای آسیای میانه و برخی از كشورهای اروپایی می تواند بستری برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی باشد.

حسین شرافتی راد عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازارچه مرزی دوغارون، گمرك دوغارون و منطقه ویژه اقتصادی سه حوزه مهم اقتصادی در نقطه صفر مرزی كشور ایران و افغانستان به عنوان یك منبع درآمدی برای منطقه، استان خراسان رضوی و كشور می باشد.
وی اضافه كرد: افزون بر یك میلیون و 200هزار تن انواع كالا به ارزش یك میلیارد و 75میلیون دلاردر سال گذشته به كشور افغانستان صاردات شد كه این نشان از علاقمندی بازارهای افغانی به كالاهای ایرانی می باشد.
وی خاطرنشان كرد: در حال حاضر یك سوم كالاهای مورد نیاز كشور افغانستان و افزون بر 50 درصد كالاهای صادراتی استان خراسان رضوی از گمرك دوغارون به سمت كشور افغانستان و برخی از كشورهای آسیای میانه صادرات می شود.
وی اظهار كرد:استراتژیك بودن این شهرستان و قرار گرفتن در مسیر كریدور شرق به غرب فرصتی است تا از ظرفیت های موجود برای محقق كردن شعار سال در این خطه مرزی گامی بر حسب وظیفه خود برداریم.
وی گفت:همانگونه كه بخش كشاورزی و صادرات این منطقه مرزی نقش بزرگی در اقتصاد شهرستان، استان و كشور دارد باید چرخ صنعت این شهرستان را نیز به حركت درآوریم و گامی برزگ برای فعال سازی واحدهای تعطیل و رونق واحدهای صنعتی نیمه فعال برداریم.
وی اظهار كرد:در زمینه واگذاری اراضی شهرك صنعتی و سرمایه گذاری در آن از سوی فعالان بخش اقتصادی اقدامات خوبی صورت گرفته است و هم اكنون این اراضی با 60درصد تخفیف واگذار می شود كه 15درصد قیمت نهایی به صورت نقدی و 85درصد دیگر در 36ماه دریافت خواهد شد.
شرافتی راد به بحرانی بودن منابع آبی این شهرستان اشاره كرد و افزود: در حال حاضر 80درصد مردم تایباد به كشاورزی مشغول هستند كه تغییر الگوی كشت و حركت به سوی كاشت محصولات كم آب طلب و استفاده از روش های نوین كشاورزی می تواند كمك بزرگی به احیاء و حفظ منابع آبی این منطقه داشته باشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت:محرومیت زدایی و فراهم شدن بستر شكوفایی در مناطق محروم كشور یكی از مهمترین سیاست های دولت یازدهم است و با گذشت بیش از سه سال از روی كار آمدن این دولت اتفاقات خوبی در در این راستا در مناطق مرزی و محروم افتاده است.
وی اظهار كرد: فرصت های سرمایه گذاری از سوی دولت تدبیر و امید در كشور فراهم شده و هم اكنون مناطق كم برخوردار روی ریل توسعه و شكوفایی قرار گرفته اند..
وی به حمایت از بخش خصوصی در به سرانجام رساندن برخی از برنامه های پیش روی دولت اشاره كرد و افزود:در تقویت و حمایت بخش خصوصی باید سیاست های اقتصاد مقاومتی را پیش بگیرم تا بتوانیم به عملیاتی شدن شعار سال جامعه عمل بپوشانیم.
شهرستان تایباد در فاصله 225كیلومتری جنوب شرقی مشهد قراردارد.
7494/ 6012 خبرنگار: علی اصلاحی نصرآبادی** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی