۹ دی ۱۳۹۵، ۱۵:۲۲
کد خبر: 82366573
T T
۰ نفر
مقاوم سازي977 واحد مسكوني روستايي در چهارمحال و بختياري

شهركرد - ايرنا - معاون بازسازي بنياد مسكن انقلاب اسلامي چهارمحال و بختياري گفت: از ابتداي امسال تاكنون 977 واحد مسكوني روستايي در اين استان با هدف كاهش آسيب پذيري و پيشگيري از بلاياي طبيعي مقاوم سازي شد.

مهدي مرادي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: در راستاي مقاوم سازي واحدهاي مسكوني در استان 153 ميليارد و 250 ميليون ريال تسهيلات پرداخت شد.
به گفته وي، مطابق برنامه ريزي هاي انجام شده از سوي بنياد مسكن چهارمحال و بختياري امسال با هدف بهسازي، بازسازي و مقاوم سازي واحدهاي مسكوني در استان پرداخت 555 ميليارد ريال تسهيلات در حال پيگيري است.
مرادي تصريح كرد: حدود 80 هزار واحد مسكوني روستايي در چهارمحال و بختياري وجود دارد كه از ابتداي تشكيل بنياد مسكن انقلاب اسلامي تاكنون 41 هزار واحد از اين تعداد با استفاده از تسهيلات بنياد مسكن استان بهسازي، بازسازي و نوسازي شده است.
مطابق گزارش هاي بنياد مسكن انقلاب اسلامي چهارمحال و بختياري در سه سال فعاليت دولت يازدهم هفت هزار و 317 واحد مسكوني روستايي در استان با استفاده از تسهيلات در استان بازسازي، بهسازي و مقاوم سازي شد.
براساس آخرين اطلاعات سرشماري نفوس و مسكن در سال 93 از جمعيت حدود يك ميليون نفري چهارمحال و بختياري 380 هزار نفر در 748 روستاي استان سكونت دارند.
بهسازي و مقاوم سازي واحدهاي مسكوني يكي از مهم ترين راه هاي پيشگيري از وقوع حوادث جبران ناپذير بلاياي طبيعي از جمله زلزله است.
چهارم تا دهم دي 1395 به عنوان هفته 'ايمني در برابر زلزله و كاهش اثرات بلاياي طبيعي' نامگذاري شده است.
خبرنگار: نرگس كريمي**انتشار دهنده: جهانبخش صفري دهكردي
7361/6021

سرخط اخبار استان‌ها