۲ دی ۱۳۹۵، ۱۴:۴۳
کد خبر: 82356807
T T
۰ نفر
مسابقات بدمينتون رنكينگ كشور به يزد واگذار شد

يزد - ايرنا - رئيس هيات بدمينتون استان يزد از واگذاري ميزباني مسابقات بدمينتون رنكينگ كشوري در استان خبر داد.

حسن ضرابي زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين مسابقات با حضور 150 ورزشكار از سراسر كشور از هفتم آذرماه به مدت سه روز در سالن ورزشي شهيد آيت الله صدوقي (ره) يزد برگزار مي شود.
وي ادامه داد: در اين مسابقات تمامي ملي پوشان و برترين هاي بدمينتون ايران از استان هاي مختلف حضور خواهند داشت كه در طول برگزاري رنكينگ در چارچوب مقررات فدراسيون با هم به رقابت مي پردازند.
رئيس هيات بدمينتون استان يزد در ادامه در خصوص فعاليت هاي اين هيات گفت: تاكنون يكهزار و 700 ورزشكاران در اين رشته در يزد و مناطق و شهرستان هاي استان در رده هاي مختلف سني سازماندهي شده اند.
ضرابي زاده با بيان اينكه با شروع بكار هيات جديد بدمينتون استان يزد در سال 1392 تاكنون در اين مدت تعداد ورزشكاران از حدود 50 نفر فزوني يافته بر تداوم برنامه هاي فرهنگي و ورزشي براي ارتقاي اين رشته تاكيد كرد.
وي گفت: در 2سال گذشته با برگزاري سه دوره كلاس مربيگري 75 مربي به جمع 10 مربي كارت دار قبلي اضافه شده و تعداد آنها در سطح استان به يكصدنفر در 10 شهرستان استان رسيده كه به فعاليت مشغول هستند.
اين مسئول گفت: مقام اول نوجوانان و سوم خردسالان كشور در سالجاري ، دعوت يك بازيكن به اردوي تيم ملي ، حضور 2 بازيكن در اردوي استعداد يابي ملي و حضور 2تيم استان در ليگ دسته اول كشور ازبين هشت تيم شركت كننده از فعاليت هاي هيات استان است.
ضرابي زاده گفت: ميزباني مسابقات ليگ دسته اول در يزد و اردكان ، مسابقات رنكينگ بزرگسالان كشور با حضور تمامي ملي پوشان كشور ، ميزباني مسابقات دانشگاه هاي كشور و مسابقات سازمان تامين اجتماعي از ديگر موفقيت هاي هيات است.
وي افزود: جايگاه بدمينتون در سطح كشور در سالهاي اخير و فعاليت هيات جديد كه در رده آخر كشور بود هم اكنون در رده دهم كشور و بين 14 هيات اولويت دار اداره كل ورزش و جوانان استان يزد است.
رئيس هيات بدمينتون استان يزد گفت: در اين هيات چيزي به نام مشكل از لحاظ مالي وجود ندارد همه جامعه هدف يك دل و همراه به فعاليت مشغول هستند و در سنين پايه در تمامي شهرستانهاي استان در تابستان مدرسه بدمينتون برگزار شده و منتخب اين مدارس مشغول به تمرين براي مسابقات انتخابي كشور هستند.
استان يزد 47 هيات ورزشي و 60 هزار ورزشكار سازماندهي شده دارد.
7536/ 5054 خبرنگار:كاظم سبحان زاده**انتشار: بهنام احمدي *
irnayazdd@