۱۹ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۴۳
کد خبر: 82263188
T T
۰ نفر
24 مهر، آخرین فرصت معرفی سایت های خبری بدون شناسنامه

تهران - ایرنا - اداره كل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام كرد:‌ با توجه به اتمام مهلت 15روزه تعیین شده برای ساماندهی پایگاه‌های خبری فاقد شناسنامه، سایت های خبری كه تاكنون اقدام به درخواست مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات نكرده اند صرفا تا 24 مهر ماه جاری فرصت دارند.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، اداره كل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز دوشنبه در اطلاعیه ای ضمن تشكر از افرادی كه در راستای فعالیت قانونی برای كسب مجوز پایگاه خبری از هیات نظارت از مطبوعات اقدام كرده اند، افزود: پس از انتشار اطلاعیه سوم مهر ماه كه در آن مهلت 15 روزه برای ثبت تقاضای مجوز اعلام شده بود تاكنون بیش از 180 پایگاه خبری فاقد مجوز به ثبت درخواست در سامانه جامع رسانه های كشور اقدام كرده اند.

** فعالیت رسانه‌ها مستلزم دریافت مجوزهای قانونی
به موجب قانون مطبوعات، فعالیت رسانه‌ها مستلزم دریافت مجوزهای قانونی است و مطابق ماده واحده مصوبه آذر ماه 1388 مجلس شورای اسلامی، پایگاه های خبری نیز مشمول این قانون هستند.
در این اطلاعیه تاكید شده است: با توجه به پایان ضرب الاجل تعیین شده، 24 مهر ماه، فهرست پایگاه های خبری فاقد مجوز به مراجع ذیربط ارسال خواهد شد.
سایت های خبری فاقد مجوزی كه تاكنون اقدام به درخواست مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات نكرده اند صرفا تا قبل از روز شنبه فرصت دارند در سامانه جامع رسانه‌های كشور به نشانی www.e-rasaneh.ir تقاضای دریافت مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات را ثبت كنند.

** بررسی مدارك بصورت الكترونیكی
با توجه به الكترونیكی بودن فرآیند درخواست مجوز، متقاضیان می‌توانند پس از ثبت اطلاعات و مدارك بصورت الكترونیكی، از نحوه رسیدگی به پرونده تا حصول نتیجه از همان طریق مطلع شوند.
به گزارش ایرنا، اداره كل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سوم مهر ماه جاری در اطلاعیه ای به پایگاه های خبری فاقد مجوز، 15 روز فرصت داد تا در سامانه جامع رسانه های كشور، تقاضای خود را برای دریافت مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات ثبت كنند.
در اطلاعیه اداره كل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده بود: به موجب قانون مطبوعات، فعالیت رسانه ها مستلزم دریافت مجوزهای قانونی است و مطابق ماده واحده مصوبه آذر سال 1388 مجلس شورای اسلامی، پایگاه های خبری نیز مشمول این قانون هستند كه تاكنون حدود دو هزار پایگاه خبری فعالیت خود را قانونمند كرده اند.

** آغاز شمارش معكوس
بر اساس الزام قانونی یاد شده و همچنین بهره مندی پایگاه های خبری از حمایت های قانونی مصرح در قانون مطبوعات، پایگاه های خبری فاقد مجوز از تاریخ فوق الذكر 15 روز مهلت داشته اند كه در سامانه جامع رسانه های كشور به نشانی www.e-rasaneh.ir تقاضای دریافت مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات را ثبت كنند.

** بیش از دو هزار سایت غیرمجاز در كشور فعال هستند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در مصاحبه ای هفته گذشته در جمع خبرنگاران با بیان اینكه تعداد دو هزار سایت غیرمجاز و بدون شناسانامه در كشور فعالیت می كنند، خاطرنشان كرد: سال گذشته در سه نوبت اعلام شد كه سایت های بدون شناسنامه نسبت به دریافت مجوز و شناسنامه دار كردن سایت های خود اقدام كنند.
علی جنتی در عین حال گفت: شماری از اینها آمدند اما تعداد بیشتر آنها اقدام به دریافت مجوز و شناسنامه دار كردن سایت خود نكردند، از این رو در اطلاعیه ای، 15 روز به این سایت ها مهلت داده شد تا اقدام كنند در غیر اینصورت با دستگاه قضایی هماهنگ شده كه پس از این مدت نسبت به جلوگیری از فعالیت آنها اقدام كنند.
فراهنگ ** 1355 ** 1071 ** دریافت كننده: علی اكبر قزوینیان ** انتشار دهنده: امید غیاثوند
۰ نفر