۱۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۴۰
کد خبر: 82258655
T T
۰ نفر

48 درصد از سهميه اشتغال در خمين محقق شد

۱۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۴۰
کد خبر: 82258655
48 درصد از سهميه اشتغال در خمين محقق شد

خمين - ايرنا - سرپرست اداره كار،تعاون و رفاه اجتماعي خمين گفت: 48 درصد از سهميه تكليفي امسال خمين در حوزه اشتغالزايي در نيمه نخست سال محقق شده است.

محمدرضا مختاري فر روز پنجشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: در نيمه نخست امسال، 190 فرصت شغلي از سهميه 397 اشتغالزايي اين شهرستان توسط اجرايي ايجاد و در سامانه ثبت شده است.
وي بيان كرد: 124 شغل جديد امسال از طريق مراكز كاريابي ايجادشده و سهميه كل اشتغالزايي از طريق اين مراكز در سال جاري در خمين 185 مورد است.
به گزارش ايرنا،مختاري بيان كرد: خمين داراي نرخ بيكاري بالاي 16 درصد است و يكي از دلايل بالا بودن نرخ بيكاري، ركود در واحدهاي توليدي و صنعتي است.
سرپرست اداره كار، تعاون و رفاه اجتماعي خمين خاطر نشان كرد: 256 نفر بيكار در اين شهرستان از بيمه بيكاري و مقرري بگيري برخوردارند.
مختاري گفت: در صورتي كه صنايع در حال ساخت نظير پتروشيمي ،سايپا و مجتمع مرغداري و دامداري اين شهرستان به بهره بردار ي برسند تاثير به سزايي در كاهش نرخ بيكاري و اشتغال پايدار خواهند داشت.
به گزارش ايرنا، وي بيان كرد: از ابتداي امسال تاكنون سه شركت تعاوني در اين شهرستان راه اندازي و به تبع آن 16 فرصت شغلي ايجاد شده است.
سرپرست كار،تعاون و رفاه اجتماعي خمين گفت: اين تعاوني ها با سرمايه گذاري 2 ميليارد و 13 ميليون ريال داراي 40 عضو هستند.
شهرستان خمين زادگاه امام راحل است كه در جنوب استان مركزي واقع شده است و داراي 110 هزار نفر جمعيت است.

/6013/7277 /خبرنگار : افسانه آروند* *انتشار دهنده:مژگان حيدري

سرخط اخبار استان‌ها