۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۱۰
کد خبر: 82247288
T T
۰ نفر
وزارت خارجه كویت: امكان ممانعت از سفر تندروها به سوریه وجود ندارد

تهران - ایرنا- معاون وزیر امور خارجه كویت در واكنش به انتشار خبرهایی در زمینه كشته شدن شماری از اتباع این كشور در عراق و سوریه پس از پیوستن به گروه های تروریستی تاكید كرد كه دولت كویت امكان ممانعت از سفر این عناصر را ندارد.

به گزارش ایرنا٬ خالد الجارالله معاون وزیر امور خارجه كویت در اظهاراتی با اشاره به اینكه اتباع كویتی ممكن است از كشور ثالث برای انجام فعالیت های ترورویستی به سوریه سفر كنند٬ گفت: همكاری های امنیتی و اطلاعاتی با تركیه در این زمینه پابرجاست و در صورتی كه هر شهروند كویتی قصد ورود به سوریه از راه تركیه را داشته باشد٬ شناسایی و دستگیر می شود اما تعدادی از این عناصر از راه های دیگری به جمع ترورویست ها می پیوندند.
به نوشته روزنامه الرای٬ الجارالله گفت: روند بازگرداندن اتباع كویتی كه با داعش و النصره همكاری دارند٬ كار آسانی نیست و كویت همواره به سیاست های خود در مبارزه با ترورویسم ادامه می دهد.
بر اساس آمار منتشر شده در كویت٬ از زمان آغاز بحران عراق و سوریه تا كنون، 30 تن از شهروندان كویتی و بدون تابعیت ها كه عضو داعش بوده اند٬ در درگیری كشته شده اند و بیش از50تن از این عناصر نیز در حال حاضر در كویت آزادانه تردد می كنند و تحت نظر پلیس هستند.
دادستانی كل كویت نیز اعلام كرده است كه یكی از افراد متهم به همكاری با داعش و جنگ با ارتش سوریه را با قید كفالت دو هزار دینار (معادل 6600 دلار) آزاد كرده است.
هم زمان با نزدیك شدن ماه محرم٬ مسئولان امنیتی كویت جهت جلوگیری از تكرار حوادث مشابه با انفجار مسجد امام صادق علیه السلام كه سال گذشته رخ داد٬ تدابیر امینیتی شدیدی را برای حفظ امنیت حسینیه ها اتخاذ نموده و به خطیبان حسینیه ها نسبت به طرح موضوعات شبهه انگیز و تفرقه افكنانه هشدار داده اند.
طرح تأمین امنیت حسینیه ها زیر نظر معان وزیر كشور كویت انجام می شود و نیروهای امنیتی و انتظامی در تأمین امنیت مساجد و حسینیه ها با حضور بیش از دویست تن از عناصر مردمی مشاركت دارند.
خاورم *320**2041**انتشار دهنده: سید شاهپور حسینی