۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۱۵
کد خبر: 82234249
T T
۰ نفر
برگزاری جشن عید غدیر در یك هزار و 622 امامزاده سراسر كشور

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در آستانه فرارسیدن عید سعید خم از برگزاری جشن عید غدیر در یك هزار و 622 امامزاده و بقاع متبركه كشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی روز یكشنبه در نشستی با خبرنگاران با عنوان 'جشن ولایت علوی اكمال دین نبوی' گفت: این جشن در راستای قطب فرهنگی شدن امامزادگان و بقاع متبركه و ترویج فرهنگ ولایی برگزار می شود.
وی افزود: ‌بر اساس سنتی كه پیش از این نیز رواج داشت مردم روز عید غدیر برای دیدار سادات به منزل آنها می روند و امامزادگان نیز بهترین مكان برای زیارت اولاد عصمت و طهارت (ع) و ثلاله حضرت زهرا(س) است.
حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی، تجدید پیمان با ولایت و امامت را یكی دیگر از نتایج برگزاری این مراسم آیینی عنوان كرد و گفت: در این جشن یك هزار و 800 روحانی به منظور پاسخگویی به سوالات شرعی به این مكان ها اعزام می شوند.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین از قرائت خطبه غدیر در امامزادگان سراسر كشور خبر داد و گفت: علاوه بر خطبه امام علی (ع)، میثاق نامه ای با عنوان ولایت و امامت قرائت می شود.
وی انعقاد عقد اخوت را یكی دیگر از برنامه ها در روز عید غدیر در امامزادگان خبر داد.
شرفخانی همچنین از برگزاری مسابقه كتابخوانی با شمارگان 200 هزار جلد و برگزاری یك هزار و 700 نمایشگاه در امامزادگان با محتوای غدیر خبر داد و افزود: در 424 امامزاده نیز كاروان های شادی و تجمع برپا می شود.
شرفخانی تصریح كرد: اولویت موقوفات فعلی، مباحث قرآنی، ازدواج، تحصیل، آموزش و علم، حوزه‌های علمیه، تأمین مایحتاج نیازمندان و ایتام و همچنین دارو، درمان و مراكز سلامت است .
وی با اعلام این كه تا كنون یك هزارو 38 موقوفه در سامانه جامع ثبت موقوفات در سازمان اوقاف و امور خیریه ثبت شده، گفت: در همین مدت یك هزار و 600 وقف انجام شده اما مراحل ثبت موقوفات باقی‌مانده در حال انجام شده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطر نشان كرد: رویكرد مردم وقف‌های جدید و تأمین نیازهای روز و به ویژه مسائل اجتماعی است.
وی در ادامه گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه علاوه بر اجرای طرح‌های نیات واقفان تلاش كرده تا این نیات در همان شهرستان‌ محل وقف انجام شود كه مهمترین آن كمك به ایتام و زنان،‌ تأمین مایحتاج زنان سرپرست خانوار و كمك به آنها، تأمین هزینه‌های آموزشی، علمی و اجتماعی است.
خبرنگار: سمانه زین العابدین * دبیر: علی حبیبی
اجتمام** 3377** 1569
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه