۱۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۹:۰۴
کد خبر: 82224277
T T
۰ نفر
كليد بازسازي بر قفل كاروانسراي حاج آقاعلي كرمان

كرمان - ايرنا - استاندار كرمان از بازسازي و مرمت كاروانسراي حاج آقاعلي و حمام ابراهيم خان ظهيرالدوله شهر كرمان از اول مهر امسال خبر داد.

عليرضا رزم حسيني روز جمعه در ادامه بازديد از برخي پروژه‌هاي عمران شهري و ميراث فرهنگي شهر كرمان، از كاروانسراي حاج آقاعلي و حمام ابراهيم خان ظهيرالدوله شهر كرمان بازديد كرد.
به گزارش روابط عمومي استانداري كرمان وي در اين ديدار طي مذاكره با مديركل اوقاف و امور خيريه استان كرمان از بازسازي و مرمت موقوفه كاروانسراي حاج آقاعلي و حمام ابراهيم خان ظهيرالدوله شهر كرمان از اول مهر امسال خبر داد.
بخشي از قسمت حمام ابراهيم خان ظهيرالدوله شامل گرمكن اين حمام در سال هاي اخير توسط اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان احيا و مرمت شده است و بخش ديگر آن نيز توسط بخش غيردولتي و اداره كل اوقاف و امور خيريه استان كرمان بازسازي و به ورشاپ جواهرات و اشياء قيمتي و كارگاه توليد جواهرات تبديل مي شود.
مجموعه حاج آقا علي شهر كرمان از آثار عصر قجر و شامل مسجد، آب انبار، بازار و كاروانسرا است.
حاج آقا علي معروف به زعيم الدوله از بازرگانان نامي كرمان بود كه به جز اين مجموعه، منزل باشكوهي در رفسنجان احداث كرده كه پس از سال ها بي توجهي، در دولت تدبير و اميد توسط بخش غيردولتي در حال مرمت و بازسازي است و بخش هايي از آن در آينده اي نزديك آمده بهره برداري و افتتاح است.
مجموعه ابراهيم خان ظهيرالدوله نيز از بازار، حمام، آب انبار، مدرسه و خانه مدرس يا خلوت تشكيل شده و در ساخت آن تا حدود زيادي از فضاهاي معماري صفويه الهام گرفته شده و هم اكنون به عنوان يكي از ارزشمندترين مجموعه ها و زيباترين آثار تاريخي كرمان محسوب مي شود.
استاندار كرمان امروز - جمعه - به همراه جمعي از مسئولان استان از پروژه‌هاي عمران شهري و ميراث فرهنگي شهر كرمان از جمله مجموعه گنجعليخان، مجموعه حاج آقاعلي و حمام ابراهيم خان ظهيرالدوله بازديد كرد.
3028

سرخط اخبار استان‌ها