۱۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۰۵
کد خبر: 82213411
T T
۰ نفر
هزار ميليارد ريال براي روكش راه هاي كردستان هزينه شده است

سنندج- ايرنا- مدير راهداري اداره كل راه و شهرسازي كردستان گفت: در حوزه راه هاي بين شهري شامل بزرگراه، راه اصلي و فرعي در استان در دولت يازدهم بيش از 600 كيلومتر روكش آسفالت با هزار ميليارد ريال اعتبار انجام شده است.

محمد راشد مدرس گرجي روز پنجشنبه درگفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: در حوزه راه روستايي نيز در سال هاي 93 و 94 حدود 110 كيلومتر روكش آسفالت با صرف اعتباري معادل 110 ميليارد ريال انجام شد.
وي به رفع نقاط پرحادثه به عنوان ديگر عملكرد حوزه راهداري در سه سال اخير اشاره كرد و گفت: احداث باند كندرو گردنه تيتور در محور سنندج - مريوان به عنوان يكي از پروژه هاي مهم اين حوزه به طول 11 كيلومتر در دستور كار قرار گرفت كه شش كيلومتر از آن با صرف 55 ميليارد ريال اعتبار به بهره برداري رسيد و عمليات اجرايي پنج كيلومتر باقي مانده نيز آغاز شده كه در صورت تخصيص اعتبارات مورد نياز تا نيمه اول سال 96 به بهره برداري مي رسد.
وي به احداث باند كندرو گردنه ورودي سروآباد محور سنندج - مريوان به عنوان ديگر اقدامات راهداري در راستاي رفع موانع و نقاط حادثه خيز نام برد و اظهار كرد: در راستاي اجراي اين پروژه پنج كيلومتر با اعتبار 15 ميليارد ريال اعتبار به بهره برداري رسيد.
مدرس گرجي احداث روشنايي در راه هاي استان را از ديگر اقدامات راهداري بيان كرد و افزود: روشنايي معابر گردنه مه گير صلوات آباد محور سنندج - همدان به طول 15 كيلومتر آغاز شده كه تاكنون پنج كيلومتر آن با هشت ميليارد ريال اعتبار به بهره برداري رسيد.
وي گفت: پروژه روشنايي تونل گردنه خان محور سقز - بانه به طول يك كيلومتر و با صرف هفت ميليارد ريال به بهره برداري رسيد.
مدير راهداري راه و شهرسازي كردستان در ادامه به اقدامات جاري و ارتقاء ايمني شامل خط كشي و نصب علائم و حفاظ و نگهداري ابنيه فني در جاده هاي استان نيز اشاره كرد و اضافه كرد: در مدت سه سال دولت تدبير و اميد 214 ميليارد ريال اعتبار در اين بخش هزينه شده است.
مدرس گرجي به وضعيت ماشين آلات حوزه راهداري استان نيز گريزي زد و افزود: اكنون 360 دستگاه ماشين آلات موجود است كه از اين تعداد در سه سال اخير 20 دستگاه جديد خريداري و به ناوگان ماشين آلات راهداري استان اضافه شده است.
وي گفت: در قالب راهداري زمستاني نيز در سه سال گذشته بيش از 200 ميليارد ريال براي برف روبي هزينه شده است.
به گفته او براي خط كشي جاده هاي استان در سه سال اخير 80 ميليارد ريال براي بيش از شش هزار كيلومتر هزينه شده و بيش از 150ميليارد نيز صرف ايمن سازي جاده ها ونصب حفاظ گرديده است.
او اصلاح 57 نقطه پرحادثه و ايمن سازي و اصلاح آن با صرف بيش از 100 ميليارد ريال را از ديگر اقدامات راهداري كردستان در سه سال اخير عنوان كرد.
مدير راهداري راه و شهرسازي كردستان به اقدامات ويژه و خاص حوزه راهداري در سه سال اخير در دولت تدبير و اميد نيز اشاره كرد و گفت: تثبيت و بازيافت سرد با سيمان در محورهاي استان، اجراي آسفالت پليمري، اجراي آسفالت اليافي، مميزي ايمني راه هاي شرياني استان، مطالعات تدقيق سرعت در محورهاي شرياني استان، مطالعه، تدوين و طراحي و پياده سازي سيستم مديريت راه RMS مبتني بر GIS بر شبكه راه هاي استان و بررسي توسعه سامانه هوشمند نرم افزاري و سخت افزاري مديريت يكپارچه حوادث و تصادفات جاده اي از نقطه نظر امداد رساني و علل وقوع حادثه و ثبت در استان كردستان از جمله اين اقدامات است.
7355/6108