۱۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۵۷
کد خبر: 82179085
T T
۰ نفر
آمادگي بانك مسكن پرداخت تسهيلات بافت فرسوده، ازدواج، مسكن و توليد

سنندج- ايرنا- مدير امور شعب بانك مسكن استان كردستان گفت: اين مديريت آمادگي كامل براي پرداخت تسهيلات طرح هاي بافت فرسوده، ازدواج، ساخت و خريد مسكن و كمك به احياي واحدهاي توليدي و صنعتي در استان را دارد.

به گزارش خبرنگار ايرنا رسول مالمير روز يكشنبه در نشست تجليل از خبرنگاران به مناسبت 17مرداد روز خبرنگار با اشاره به اينكه بانك مسكن به عنوان بانك دولتي به دنبال رونق بخشي در حوزه مسكن است افزود: پرداخت تسهيلات براي ساخت واحد مسكوني در بافت فرسوده يكي از برنامه هاي بانك مسكن است.
به گفته او از اول امسال تاكنون 83 فقره تسهيلات در قالب طرح بافت فرسوده در استان پرداخت شده كه سقف آن در مركز استان 400 ميليون ريال و در شهرستان ها نيز 300 ميليون ريال است.
او سهم استان در طرح تسهيلات بافت فرسوده را 900 فقره ذكر كرد و گفت: بعد از اطلاع رساني هاي گسترده از طريق رسانه ها و شعبات بانك مسكن استقبال مردم براي دريافت تسهيلات بافت فرسوده بهتر از گذشته شده است.
مدير امور شعب بانك مسكن استان كردستان همچنين به پرداخت 114 فقره تسهيلات ازدواج نيز اشاره كرد و افزود: پرداخت تسهيلات ازدواج در بانك مسكن در سال جاري از تير آغاز شد و تاكنون 11ميليارد و 400ميليون ريال نيز پرداخت شده است.
مالمير به معرفي 364 نفر به شعب بانك مسكن استان براي پرداخت تسهيلات ازدواج نيز اشاره كرد و گفت: اكنون 756نفر نيز در ليست انتظار هستند.
او ميزان تسهيلات به ازاي هر نفر را 100ميليون ريال ذكر كرد و افزود: ثبت نام از طريق سايت بانك مركزي امكان پذير است.
او كارمزد اين تسهيلات را چهار درصد، دوران بازپرداخت را چهار سال و ميزان هر قسط را نيز دو ميليارد و 300ميليون ريال ذكر كرد.
وي به پرداخت 30فقره تسهيلات ساخت و ساز بدون سپرده توسط بانك مسكن در استان نيز اشاره كرد و گفت: از اول امسال تاكنون 225ميليارد ريال تسهيلات براي اين 30فقره پرداخت شده است.
وي پرداخت 320ميليارد ريال تسهيلات در قالب طرح ساخت و ساز سهم الشركه براي 820واحد را از ديگر اقدامات امسال بانك مسكن كردستان ذكر كرد.
3033/1904