۱۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۰۸
کد خبر: 82177494
T T
۰ نفر
پیام تبریك سازمان ها، نهادها و مقامات لشكری و كشوری به مناسبت روز خبرنگار

تهران - ایرنا - سازمان ها، نهادها و مقامات لشكری و كشوری با صدور پیام های جداگانه ای ، فرا رسیدن هفدهم مردادماه روز خبرنگار و سالروز شهادت شهید محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) را تبریك گفتند.

به گزارش روز شنبه ایرنا بخش هایی از پیام های تبریك سازمان ها، نهادها و مقامات لشكری و كشوری به مناسبت روز خبرنگار بدین شرح است:

**پیام حجت الاسلام والمسلمین شهیدی به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار
درپیام تبریك حجت الاسلام شهیدی به مناسبت روز خبرنگار آمده است:هفدهم مرداد ماه سالروز شهادت شهید محمود صارمی، روز خبرنگار و بزرگداشت كسانی است كه از این موهبت برخوردار شده -اند كه قلمهایشان دستاویز سوگند الهی باشد.
شهیدی درادامه پیام اظهار كرد: قلم را شأنی است كه خدای كریم به آن قسم یاد كرده است و این نشان از رفعت و عظمت و در عین حال حساسیت جایگاه صاحبان آن دارد آنان كه می توانند با قلم هایشان آزادوار و اخلاق¬ مدار روایتگر حق و حقانیت باشند.
دربخش دیگری از پیام آورده است: این روز فرصتی است برای تجلیل از مقام خبرنگاران و فعالان عرصه خبر و اطلاع ¬رسانی و پاس¬داشت حرمت حق گویی و حقیقت نمایی و یادی از تمامی خبرنگاران شهید و ایثارگری كه در طول هشت سال دفاع مقدس هم¬دوش با رزمندگان دلیر اسلام، لحظه به لحظه آن حماسه غرورآفرین را روایت كردند و در بازتاب و انعكاس آن سلحشوری¬ها جان دادند و زخم برداشتند.
رئیس بنیاد شهید درادامه می افزاید:به پاس حرمت حق گویی و حریم روایتگران حقیقت، روز خبرنگار را به تمامی فعالان عرصه خبر و به ویژه خانواده شهدای خبرنگار و خانواده بزرگ ایثارگران تبریك عرض می نمایم. دوام توفیق در خدمتگزاری به ملت شریف ایران و تكریم خانواده ¬های شهدا و ایثارگران انقلاب را برای تمامی عزیزان از حضرت رحمان مسألت دارم.

**بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس
بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بیانیه ای با گرامیداشت 17 مرداد ماه، سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار، اصحاب رسانه و خبرنگاران را طلایه ‌داران هوشمندی و بیداری ملی در برابر جبهه دشمن و مروجان گفتمان انقلاب اسلامی دانست.
این بیانیه افزود: رسانه‌ها و خبرنگاران، خط مقدم آگاهی ‌بخشی به جوامع و ملل پیرامون حقایق و واقعیت ‌های تلخ و شیرین زمانه به شمار می روند و در واقع با تلاش متعهدانه و مؤثر خود افكار عمومی جهانیان را به حوادث و رخدادهای پدیده آمده در جامعه بین ‌الملل معطوف می كنند و واكنش های درخور را رقم می ‌زنند.
در این بیانیه آمده است: بی ‌تردید جامعه رسانه‌ ای ایران اسلامی با رویكرد متعهدانه و مسئولانه خود نقش به ‌سزایی در آگاهی و اشراف ملت ایران پیرامون موضوعات و مسایل مختلف ملی، منطقه ‌ای و جهانی ایفا و در هیاهوی تبلیغات و پروپاگاندای ابرسرمایه ‌داری غرب و امپراطوری رسانه ‌ای استكبار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی، آنان را به درك عمیق و راستین و عكس‌ العمل های خردمندانه رهنمون ساخته است.
این بیانیه از جامعه رسانه ‌ای كشور انتظار دارد كه در وضعیت آشفته فتنه جاری در منطقه با تأسی به وصایای جاودان امام راحل(رحمة الله علیه) و رهنمودهای حكیمانه مقام معظم رهبری امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی) در حمایت از مظلوم و ستیز با ظالم از لایه ‌های پنهان و ناپیدای سناریوی دشمنان اسلام در راه ‌اندازی جنگ ‌های نیابتی، تروریستی و پروژه ‌های اسلام‌هراسی به‌ منظور ایجاد شكاف و تفرقه در امت اسلامی پرده بردارند و بیش از گذشته آحاد مسلمانان و بلكه حق­‌طلبان و آزادی ‌خواهان جهان را به مقابله با مستكبرین فراخوانند.

**پیام تبریك فرمانده نیروی دریایی ارتش
فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران هفدهم مرداد روز خبرنگار را به خبرنگاران رسانه های جمعی و اصحاب رسانه تبریك گفت.
در پیام تبریك امیر دریادار حبیب الله سیاری به مناسبت روز خبرنگار آمده است: حضور اصحاب رسانه درعرصه های مختلف خبررسانی و انعكاس صحیح و به موقع اخبار و اطلاعات گوناگون نقش بسزایی در سطح آگاهی و رشد فرهنگ عمومی و تخصصی جامعه ایفاء خواهد كرد؛ چرا كه در دنیای امروز، خبرگزاری ها و خبرنگاران نقشی مهم و تعیین ‌كننده ‌ای بعنوان رابط بین مسئولان، سازمان ‌ها و مردم در اطلاع رسانی صحیح و ایجاد محیط امن خبری،ایفا می‌كنند.
وی در ادامه این پیام تبریك تصریح كرد: بی شك حضور اصحاب رسانه با به همراه داشتن توشه ای از تجارب و اندوخته های گرانسنگ در مراكز خبری كشور كه مورد اعتماد مردم ونظام بوده است و همكاری و تعامل گسترده با دریادلان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ضمن ایجادفصل جدیدی از آشنایی آحاد مردم با فعالیت های نداجا كه با فرمایشات فرمانده معظم كل قوا به عنوان نیروی راهبردی، سیاسی، بین المللی، علمی و نظامی و مؤثر در پیشرفت اقتصادی كشور و آبادسازی ملی تبیین شده است ، قابل تقدیر و تشكر است.
سیاری در ادامه این پیام اظهار كرد:بی شك تلاش‌های خالصانه تك تك خبرنگاران عزیزمان در جهت شناساندن نیروی دریایی به جامعه باعث این گردیده كه فرماندهی معظم كل قوا در سالروز نیروی دریایی ارتش جمله زیر را فرمودند كه«خوشبختانه امروز چهره‌ی نیروی دریایی هم در نگاه عمومی و اذهان مردم و هم در رسانه ملی چهره‌ی مطرح و شناخته‌شده‌ای است.»

**پیام مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی
سید تقی نور بخش ، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز در پیامی روز خبرنگار را به تمام خبرنگاران به ویژه خبرنگاران حوزه تامین اجتماعی، تبریك گفت.
نوربخش در این پیام اظهار كرد: 17 مرداد یادآور رشادت و فداكاری یكی از خبرنگاران عزیز این مرز و بوم در انجام رسالت خبری و اطلاع رسانی است كه برای انتقال اخبار و ایفای تعهد خود تا پای جان ایستاد و زندگی خود را برای آگاهی بخشی به هموطنان فدا كرد. خبرنگار شهید محمود صارمی در سخت ترین شرایط به انجام وظیفه حرفه ای خود پرداخت و در نهایت روز شهادت مظلومانه او به نام روز خبرنگار در تاریخ این سرزمین جاودانه شد.
وی در این بخش دیگری از این پیام گفت:سازمان تامین اجتماعی به عنوان یك ارگان خدمت رسانی كه بیش از نیمی از جمعیت كشور را تحت پوشش دارد برای برقراری ارتباط مناسب با مخاطبان گسترده خود نیازمند همكاری رسانه هاست و خبرنگاران عزیز نیز در این رابطه از هیچ گونه همراهی دریغ نكرده‌اند و اخبار و اطلاعات مورد نیاز بیمه شدگان و بازنشستگان و كارفرمایان را به بهترین وجه و سریع ترین روش مخابره كرده و در اختیار مخاطبان سازمان تامین اجتماعی قرار می‌دهند.

**پیام رئیس سازمان پدافند غیر عامل
سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل هم در پیام تبریك روز خبرنگار گفت: لازم می دانم به عنوان یكی از خادمین عرصه دفاع غیرعامل زحمات و تلاش های ارزنده خبرنگاران عزیز كه نقشی بسزا در ترویج ارزش های پایداری ملی، بهره‌مندی مطلوب وموثر از منابع و سرمایه های كشور دارند به ویژه خبرنگاران بخش دفاعی رسانه ها كه در انعكاس اخبار و دست آوردهای سازمان پدافند غیرعامل كشوركه سعی فراوان داشتند، ارج نهم.
سردار جلالی در این پیام تبریك از همه خبرنگاران خواستار همكاری درعرصه فرهنگ سازی در حوزه پدافند غیرعامل شد.
در بخشی دیگر از این پیام آمده است:‌هر حادثه وقتي در چاردیواريِ سكوت و بي ‏اعتنایي و غفلت قرار بگیرد، خواهد مرد و فراموش خواهد شد. پایدار شدن حوادث بستگي دارد به این‏كه مبلغان و خبررساناني امین، صادق و با انگیزه داشته باشند.

**پیام مدیر كل روابط عمومی قوه قضائیه
حسن رحیمی، مدیركل روابط عمومی قوه قضائیه با صدور پیامی با تبریك روز خبرنگار بر تعامل هرچه بیشتر رسانه‌ها و دستگاه قضایی به منظور گسترش سطح آگاهی‌های حقوقی و قضایی مردم تاكید كرد.
رحیمی در این پیام افزود:‌17 مرداد، روز گرامیداشت قلم های پاك سرشت و نجیبی است كه در دستان اصحاب رسانه و خبر به جامعه آگاهی، امید و صداقت هدیه می‌دهند.
17 مرداد روز خبرنگار، روز گرامیداشت و پاسداشت اطلاع رسانی دقیق، متعهدانه و همراه با رعایت عدالت و اخلاق حرفه ای رسانه است.
وی در این پیام افزود: بی شك همانگونه كه صاحبنظران و آگاهان عرصه های اجتماعی و حقوقی می دانند و همواره بر آن تاكید دارند افزایش سطح آگاهی های حقوقی و قضایی موجب پیشگیری از وقوع جرایم و كاهش حجم پرونده های وارده به دستگاه قضایی است.افزایش این آگاهی ها قطعاً یكی از وظایف مهم خبرنگاران و رسانه های مختلف و دلسوز و متعهد است كه می توانند در تعامل بیشتر با دستگاه قضایی موجبات تحقق این امر مهم را فراهم كنند.

** پیام تبریك فرمانده نیروی زمینی ارتش به مناسبت روز خبرنگار
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز خبرنگار را به فعالان عرصه قلم تبریك گفت.
در ابتدای پیام تبریك امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان به مناسبت روز خبرنگار آمده است؛ هفده مرداد مـاه روز خبرنگار فرصتی است گرانبها برای پاسداشت مقام شامخ انسان های فرهیخته ای همچون شهید محمود صارمی، شهید رهبر و دیگران كه به معنای واقعی مصداق آیه«ن وَ القَلَم وَ مَا یَسطرون»می باشند و در راه روشنگری و آگاهی بخشی به آحاد جامعه جان خود را تقدیم كردند و این روز بهانه‌ای برای یادآوری كوشش‌ها و خدمات ارزنده فعالان عرصه آگاهی و اطلاع‌ رسانی است.
وی در ادامه این پیام تبریك تصریح كرده است، خبرنگاران به راستی تجسم امانت، مسئولیت، تعهد و دلسوزی اند. خبرنگاران وجدان بیدار جهان و تصویرگر زمان خویش هستند. بی شك خبرنگاران پویایی، بالندگی، و نشاط كه محرك حضور در عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی است را به مردم جامعه اهدا می كنند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان این پیام تصریح كرده است، اینجانب فرارسیدن روز خبرنگار را به همه فعالان خبری گفته و آرزومندم در سایه قلم های روشنگر، آگاه، هشداردهنده و دلسوز، آینده ای روشن و پرامید در انتظار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.
هفدهم مردادماه روز خبرنگار، سالروز شهادت شهید محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا) است كه در سال 1377در مزار شریف افغانستان بدست نیروهای تكفیری صهیونیستی به شهادت رسید.
اجتمام(1)9136**7029**7268**1193**1776**1996**1724
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه