۲۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۶:۱۵
کد خبر: 82144750
T T
۰ نفر
98 درصد تماس شهروندان با آتش نشاني اروميه، مزاحمت تلفني است

اروميه- ايرنا- مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري اروميه گفت: بيش از 98 درصد تماس شهروندان با آتش نشاني اين شهرستان، مزاحمت تلفني و غيرمرتبط با وظايف اين سازمان است.

ابراهيم شاد قوشچي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در طول روز به طور ميانگين 600 تماس با سامانه 125 آتش نشاني اروميه گرفته مي شود كه از اين تعداد تنها 10 مورد مربوط به آتش سوزي بوده و بقيه به خاطر اين كه ارتباطي با وظايف اين سازمان ندارد، مزاحمت تلفني محسوب مي شود.
وي اضافه كرد: مردم براي هر مساله جزئي با سامانه 125 تماس نگيرند تا انرژي و وقت آتش نشانان براي انجام ماموريت هاي مختص اين سازمان صرف شود.
وي اظهار كرد: هزينه رفت و برگشت براي خودروهاي آتش نشاني به خاطر حضور در صحنه هاي آتش سوزي بسيار زياد است و با انجام ماموريت هاي غيرمرتبط، اين هزينه به هدر مي رود.
مديرعامل سازمان آتش نشاني شهرداري اروميه با اشاره به نجات جان پنج نفر از مرگ حتمي تنها در يك ماه گذشته توسط كاركنان اين سازمان ادامه داد: اين گونه ماموريت هاي مهم در برخي موارد به علت مزاحمت هاي تلفني يا ماموريت هاي غيرمرتبط از دست مي رود كه مي تواند به از دست دادن جان يك يا چند نفر از شهروندان منجر شود.
شاد قوشچي از انجام ماهانه 100 عمليات مهار آتش سوزي توسط ماموران آتش نشاني اروميه خبر داد و گفت: سال گذشته افزون بر يك هزار و 230 مورد و امسال نيز بيش از 300 مورد مهار آتش سوزي در اين شهر انجام داده ايم كه بايد در اين خصوص از جانفشاني آتش نشانان قدرداني كنيم.
وي با انتقاد از همكاري نكردن مردم با سازمان آتش نشاني شهرداري اروميه در برخي موارد افزود: مردم همكاري لازم را با سازمان آتش نشاني انجام نمي دهند و به جاي تعامل با اين سازمان، منتظر لغزش آتش نشانان در عمليات هاي مختلف هستند تا فيلم آن را از طريق شبكه هاي اجتماعي منتشر كنند.
به گزارش ايرنا، سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري اروميه با سامانه 125 به صورت 24 ساعته براي ارائه خدمات آتش نشاني و برخي ديگر از ماموريت هاي نجات جان شهروندان فعال است.
8137/1905