۲ تیر ۱۳۹۵، ۳:۳۴
کد خبر: 82121712
T T
۰ نفر

تشدید خشونت های مسلحانه در دارفور سودان

۲ تیر ۱۳۹۵، ۳:۳۴
کد خبر: 82121712
تشدید خشونت های مسلحانه در دارفور سودان

تهران – ایرنا – خشونت های مسلحانه با حملات متعدد افراد مسلح دارفور سودان به منطقه « طور» در 80 كیلومتری جنوب «زالنجی» دارفور، تشدید شده است.

به گزارش ایرنا، روزنامه سودان تریبون و به نقل از شاهدان عینی نوشت: شامگاه سه شنبه حمله افراد مسلح دارفور سودان به منطقه « طور» در 80 كیلومتری جنوب «زالنجی» دارفور، پنج كشته و سیزده زخمی بر جا گذاشت.
بر اساس این گزارش، به دنبال حملات متعدد افراد مسلح به «زالنجی» در دارفور سودان، بسیاری از ساكنان این منطقه از بیم حملات مسلحانه، به جنگل های اطراف گریختند.
ناآرامی در دارفور غربی از آنجا آغاز شد كه یك نیروی شبه نظامی تحت حمایت دولت سودان به روستای «مولی» در این منطقه و در نزدیكی مرز چاد حمله و شمار زیادی از ساكنان آن را آواره و راهی شهر «جنینه» كرد. این حمله با اعتراض و تظاهرات سكنه روستا مواجه شد.
از سویی تنش در شهر «جنینه» در دارفور غربی نیز پس از اعتراض سكنه این روستا بالا گرفت و اتحادیه آفریقا درخصوص تداوم تنش در این شهر و اطراف آن ابراز نگرانی كرده است.
این در حالی است كه نیروهای امنیتی سودان در گذشته برای متفرق كردن جمعیت های معترض مردمی به خشونت متوسل شده اند.
بر اساس اعلام سازمان ملل، تاكنون بالغ بر 300 هزار نفر در این درگیری های این منطقه كشته شدند. بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر آواره شدند و حدود 4 میلیون و 400 هزار نفر نیز به كمك نیاز دارند. هرچند كشتار و خونریزی در این منطقه فروكش كرده، اما شورش ها ادامه دارد و خارطوم حمله به گروه های شورشی را طی یك سال گذشته تشدید كرده است.
در این میان هیات صلح بانی سازمان ملل - اتحادیه آفریقا (یونامید) نیز همواره به كوتاهی در حفاظت از جان غیرنظامیان متهم بوده است.
دیوان بین المللی كیفری در سال 2009 عمر البشیر رییس جمهوری سودان را به ارتكاب جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و نسل كشی در دارفور متهم كرد.
شبد**9377**1095