۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۰۰
کد خبرنگار: 1880
کد خبر: 83886713
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲۰ سودانی در جریان حمله افراد مسلح کشته و زخمی شدند

تهران - ایرنا - دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل در خارطوم اعلام کرد که در جریان حمله عناصر مسلح به روستایی در غرب منطقه «دارفور» در سودان ۱۲۰ نفر از ساکنان این روستا کشته و زخمی شدند.

پایگاه خبری «یورونیوز» امروز (دوشنبه) به نقل از اعلامیه این دفتر آورده است که این حمله در راستای سلسله حملات عناصر مسلح به روستاها ، مزارع ، بازارها و مغازه‌ها در سودان انجام می‌شود که از هفته گذشته آغاز شده است.

دارفور ناحیه‌ای است در غرب سودان و شامل سه استان دارفور غربی، دارفور شمالی و دارفور جنوبی است . مساحت دارفور ۴۹۳٬۱۸۰ کیلومتر مربع است و هفت و نیم میلیون نفر جمعیت بر اساس آمارهای سال ۲۰۰۸ میلادی دارد.

در همین حال بر اساس گزارش‌های منتشر از سوی شبکه «فرانس ۲۴ » در جریان این حمله که با استفاده از ۵۰۰ عنصر مسلح به روستایی در ۴۸ کیلومتری شهر «الجنینه» در دارفور انجام شد، ۶۰ نفر از اهالی این روستا کشته و ۶۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

به دنبال ناآرامی‌های هفته گذشته در دارفور ، «عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر سودان برای برقراری امنیت و حمایت از شهروندان، نیروهای نظامی به این منطقه اعزام کرد.

یکی دیگر از اهداف اعزام این نیروها با توجه به فصل کشاورزی و برداشت محصولات جلوگیری از حملات عناصر مسلح به مزارع و زمین‌های کشاورزی اعلام شده است.

ناآرامی‌ها در دارفور در ۱۷ سال گذشته موجب کشته و زخمی شدن شماری از اهالی این منطقه و آوارگی شمار دیگری از آنان شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha