۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۵۵
کد خبر: 82090855
T T
۰ نفر
پارك های فن آوری بسترساز تجاری سازی پژوهش دانشگاهی است

اردبیل - ایرنا - مدیركل دفتر توسعه فناوری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری بر لزوم تعریف فرآیندهای جدید در ارتباطات پارك های علم و فناوری و دانشگاه ها تاكید كرد و این پارك ها را بسترساز تبدیل و تجاری سازی پژوهش های دانشگاهی به محصولات فناورانه دانست.

دكتر خسرو پیری روز شنبه در نشستی با مدیران و نمایندگان شركت های فناور و دانش بنیان مستقر در پارك علم و فناوری استان اردبیل افزود: نقش دانشگاه ها و پارك های علم و فناوری در اكوسیستم توسعه فناوری مهم بوده و به این بخش باید به طور مطلوب پرداخته شود.
وی بیان كرد: اكوسیستم توسعه فناوری نیاز به فرآیند سازی در حوزه های مرتبط دارد.عناصر زیادی باید در كنار هم قرار بگیرند تا بستر مناسب برای یك رویداد فناور محورانه فراهم شود.
وی همچنین با اشاره به جایگاه پارك های علم و فناوری در تشكیل و ادامه حیات شركت های دانش بنیان از عزم جدی برای كمك به توسعه پارك های علم و فناوری خبر داد.
دكتر پیری پتانسیل استان اردبیل از لحاظ نیروی انسانی توانمند را مطلوب دانست و خواستار ایجاد ساختارها و فرآیندهای لازم برای تشكیل اكوسیستم توسعه فناوری و رشد مطلوب این استعدادها و بهره مندی از آنها در تولید و عرضه فناوری شد.
رییس پارك علم و فناوری اردبیل نیز در این نشست گفت: این پارك در سال اول راه اندازی توانسته 27 شركت در این پارك مستقر كند.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی پارك علم و فناوری استان اردبیل ، دكتر عبدالقیوم قلی پوری افزود: میزان اقبال شركت های فناور و دانش بنیان استان برای استقرار در پارك مطلوب بوده و متقاضیان زیادی درخواست حضور و استقرار در این پارك را دارند.
او با اشاره به تلاش های انجام شده برای ترویج فعالیت های فناور محورانه و دانش بنیان در استان موفقیت 14 شركت را در اخذ مجوز دانش بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را در سال 94 از نتایج آن برشمرد و گفت: از 72 شركت فناور كه به سمت طی فرآیند ارزیابی و بهره مندی از مزایای قانونی حمایت از شركت ها و موسسات دانش بنیان از طریق وب سایت دانش بنیان هدایت شده بودند 14 شركت موفق شدند دانش بنیان شوند و این در حالی است كه از نظر ما بیش از 50 شركت باید حایز شرایط می شدند.
وی از جمله مشكلات و موانع رشد پارك علم و فناوری را عدم وجود ردیف بودجه برای این پارك ذكر كرد و افزود: با وجود تلاش های انجام شده و مكاتبات مكرر متاسفانه در سال 95 نیز پارك علم و فناوری استان اردبیل از اعتبارات بودجه ای برخوردار نشد كه این اتفاق پارك تازه تاسیس استان را با مشكلات جدی مواجه كرده است.
6018/6016

سرخط اخبار استان‌ها