۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۸:۳۴
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84871760
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر علوم از طرح جامع دهکده دانش بنیان گیلان بازدید کرد

رشت _ ایرنا_ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عصر دوشنبه به همراه اسدالله عباسی استاندار گیلان از طرح جامع دهکده دانش بنیان استان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار، دکتر محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این بازدید از نزدیک در جریان پیشرفت طرح جامع دهکده دانش بنیان گیلان و مشکلات آن قرار گرفت.

 در سفر رییس جمهور به گیلان در بهمن ماه سال گذشته ١٨ میلیارد تومان برای دهکده دانش بنیان استان گیلان مصوب شد که در اولویت بودجه سال جاری قرار گرفته است.

اعتبار اختصاص یافته از سفر رئیس جمهور به دهکده دانش بنیان مربوط به ۱۴۰۲_ ۱۴۰۱ است که تاکنون مبلغی دریافت نشده اما پرداخت درصدی از مبلغ (مربوط به اعتبار سفر ربیس جمهور به دهکده دانش بنیان) جزء اولویت های سازمان برنامه و بودجه استان است.

دهکده دانش بنیان استان گیلان در فضایی ٣٠ هکتاری در مجاورت شهر رشت است که تمام المان های مورد نظر برای حضور شرکت های فناور و دانش بنیان در نظر گرفته شده است.

چشم انداز پارک علم و فناوی گیلان رسیدن به جایگاه نخست اقتصاد دانش بنیان در شمال کشور است و یکی از ماموریت های خود را ایجاد و راه اندازی شهرک دانش بنیان استان دانسته و طرح جامع عمرانی ( پارک علم و فناوری گیلان )را به عنوان دهکده دانش بنیان گیلان با هدف توسعه اقتصاد دانش بنیان، تجاری‌سازی دستاوردهای علمی پژوهشی، گسترش زیرساخت‌های فیزیکی برای استقرار فناوران و سرمایه گذاران در کیلومتر ۵ جاده تهران از سال ۱۳۹۸ آغاز کرد.

افزون بر ٧٠ شرکت دانش بنیان در استان گیلان مستقر هستند، بخشی از این شرکت‌ها در پارک علم و فناوری و تعدادی دیگر در نواحی صنعتی و منطقه آزاد انزلی فعالیت دارند.

همچنین ۳۵۰ هسته، واحد و شرکت فناور در پارک علم و فناوری استان گیلان استقرار دارند که یکهزار و ۸۰۰ نیروی تحصیل کرده در آن مشغول فعالیت هستند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha