۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۱:۵۶
کد خبر: 82071061
T T
۰ نفر
روسیه و مصر تداوم سركوب داعش و جبهه النصره را ضروری خواندند

مسكو - ایرنا- سرگئی لاوروف و سامح شكری وزیران امور خارجه روسیه و مصر در مذاكره تلفنی با موضوع بحران سوریه و اوضاع منطقه، ادامه مبارزه قاطع با گروه های تكفیری تروریستی فعال در این كشور بویژه داعش و جبهه النصره را ضروری و الزامی خواندند.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، در این گفت وگوی تلفنی كه امروز (چهارشنبه) انجام شد، اوضاع سوریه، تداوم وضعیت آتش بس كنونی و تلاش برای رسیدن به توافق برپایه مذاكرات سوری سوری در كانون مذاكرات وزیران خارجه دو كشور قرار داشت.
دو طرف در این مذاكره، مبارزه گسترده با گروه های تروریستی ضد سوری را زمینه ساز تقویت آتش بس و فراگیرتر شدن آن در سوریه اعلام كردند.
وزیران امور خارجه روسیه و مصر همچنین افزون بر ضروری خواندن ادامه تلاش های جمعی برای حل و فصل مناقشه سوریه و تداوم روند مذاكرات تحت نظارت سازمان ملل، بر اهمیت تامین شرایط لازم با هدف دسترسی مردم سراسر این كشور به كمك های انسانی تاكید كردند.
گروه كشورهای غربی عربی ضد سوری به پیشگامی آمریكا و عربستان با همكاری رژیم صهیونیستی از پنج سال پیش با جذب و استخدام تروریست های افراطی و تندرو از كشورهای مختلف جهان حتی آمریكا و اروپا، گروه هایی مانند داعش، جبهه النصره، احرارالشام وجیش الاسلام را راه اندازی و تقویت كردند.
این كشورها تروریست ها را با هدف سرنگونی حكومت سوریه به این كشور اعزام كردند، ولی پس از ناكامی در اجرای این سناریو مجبور به پذیرش برقراری آتش بس و قبول پیشنهاد روسیه و ایران برای از سرگیری مذاكرات طرف های سوری شدند.
اروپام*391**1516

سرخط اخبار جهان