۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۵۵
کد خبر: 82046413
T T
۰ نفر

بزرگراه های استان اصفهان به آزاد راه تبدیل می شود

۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۵۵
کد خبر: 82046413
بزرگراه های استان اصفهان به آزاد راه تبدیل می شود

اصفهان- ایرنا- مدیركل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: بزرگراه های استان اصفهان بر اساس مجوز وزارت راه و شهرسازی به آزاد راه تبدیل می شود.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی راه و شهرسازی استان اصفهان روز شنبه به نقل از حجت الله غلامی اعلام كرد: بر اساس قانون مصوب دی سال گذشته به وزارت راه و شهرسازی مجوز داده شد تا بتواند عملیات ایمنی و ارتقای كیفی در كلیه بزرگراه ها با تبدیل شدن به آزاد راه و با كمك بخش خصوصی را افزایش دهد.
وی استان اصفهان را پیشقدم در این برنامه دانست و افزود: از جمله محورهای مستعد تبدیل شدن به آزادراه، محور دلیجان –میمه - اصفهان، اصفهان – شیراز، اصفهان – نایین و اصفهان - شهركرد است.
وی ادامه داد: این محورها با احداث تقاطع های غیرهمسطح و استفاده از حفاظ های بتُنی و افزایش ایمنی تردد و استانداردهای مورد نظر به آزاد راه تبدیل می شود.
مدیركل راه و شهرسازی اصفهان، محاسن تبدیل شدن بزرگراه به آزاد راه را افزایش ضریب ایمنی در تردد وسایط نقلیه و حذف این محورها از سرجمع اعتبارات دولتی دانست و گفت: با مشاركت بخش خصوصی بخش عمده سرجمع اعتبارات دولتی، ملی و استانی حذف می شود و می توان این اعتبارات را به سایر راه های اصلی، شریانی و روستایی اختصاص داد.
غلامی افزود: با هدف تبدیل 600 كیلومتر بزرگراه به آزادراه در استان این اداره كل آمادگی دارد تا با فراخوان شركت هایی كه توان سرمایه گذاری در این زمینه را دارند، ثبت نام كند .
مدیركل راه و شهرسازی استان اصفهان، این اقدام ها را بمنظور ارتقای كیفی جاده ها، تامین ایمنی بیشتر در سفرها، كاهش آمار تصادفات و رسیدن به سطح استانداردهای بین المللی نام برد.
شبكه راه های اصلی و فرعی استان اصفهان 23 هزار و 698 كیلومتر راه است كه سالیانه بیش از 80 میلیون تُن كالا و بیش از 120 میلیون مسافر از طریق این شبكه منتقل می شود.
د/6027/3011