۱۲ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۵۲
کد خبر: 82017385
T T
۰ نفر

12 فروردين روز پاسداشت جمهوريت و اسلاميت نظام است

۱۲ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۵۲
کد خبر: 82017385
12 فروردين روز پاسداشت جمهوريت و اسلاميت نظام است

ايلام - ايرنا - معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار ايلام گفت: 12 فروردين سال 58 روز پاسداشت جمهوريت و اسلاميت نظام است.

حشمت اله عسگري روز پنجشنبه و به مناسبت سالروز استقرار نظام جمهوري اسلامي در ايران در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: ملت ايران در 12 فروردين 58 راه و حركت انقلاب و نظام را ترسيم كردند.
وي ادامه داد: رفراندوم ملي روز 12 فروردين سال 1358 مسير حركت نهضت شكوهمند انقلاب اسلامي را در ايران و جهان ترسيم كرد.
معاون استاندار ايلام تاكيد كرد: در انتخابات 12 فروردين كه با دورانديشي و تدبير امام خميني (ره) برگزار شد، مردم ايران به نظامي راي دادند كه علاوه بر جمهوريت همه اركان آن مبتني بر احكام و ارزش هاي دين مبين اسلام بود و اين نشان دهنده اعتقاد عميق ملت به باورهاي ديني است.
عسگري ادامه داد: تدبير امام راحل در برگزاري شكوهمند و بي نظير انتخابات 12 فروردين 58 بدون شك يكي از وجوه برتري و تمايز انقلاب اسلامي ايران با ديگر انقلاب هاي جهان محسوب مي شود.
وي پيروزي انقلاب اسلامي و تثبيت نظام جمهوري اسلامي را مرهون عنايت هاي پروردگار و رهنمودهاي امام خميني (ره) دانست و گفت: تمام فرمايش ها و راهنمايي هاي بنيانگذار نظام بر پايه ارزش ها و احكام دين اسلام اصيل بوده و همين عامل باعث به ثمر نشستن نهضت شكوهمند انقلاب اسلامي در ايران شد.
معاون استاندار ايلام با گراميداشت ياد و خاطره شهداي گران قدر انقلاب اسلامي افزود: در سايه رهبري پيامبر گونه امام راحل و به بركت خون شهداي سرافراز ميهن امروز با تدابير و روشنگري هاي رهبر معظم انقلاب كشور در مسير توسعه و پيشرفت گام برداشته به گونه اي كه هر روز شاهد به بار نشستن دستاوردهاي نظام جمهوري اسلامي ايران در عرصه هاي مختلف هستيم.
ملت انقلابي ايران در دوازدهم فروردين 1358 خورشيدي با انتخابي آگاهانه در يك همه پرسي سرنوشت ساز حضور يافتند و عزم و اراده خود را در برپايي نظامي مردم سالار مبتني بر آموزه هاي ديني و اسلامي به نمايش گذاشتند و اين گونه نظام جمهوري اسلامي را براي اداره امور كشور خويش برگزيدند.
ملت بزرگ ايران در روزهاي 10 و 11 فروردين 1358 خورشيدي با شركت در يك همه پرسي بزرگ براي انتخاب نوع حكومت، براي نخستين بار در ترسيم آينده سياسي كشور خود مشاركت كردند و نظام جمهوري اسلامي را با راي 98.2 درصد، برگزيدند، بدين شكل اين انتخابات تاريخي در روند شكل گيري نظام پس از انقلاب به گونه اي تاثيرگذار و مهم شد كه چنين روزي به عنوان روز «جمهوري اسلامي» در تقويم ايران به ثبت رسيد.
6033/9002

سرخط اخبار استان‌ها