۹ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۲۶
کد خبر: 82014507
T T
۰ نفر

فراخوان جشنواره ملي مستند و فيلم كوتاه رضوي يزد

۹ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۲۶
کد خبر: 82014507
فراخوان جشنواره ملي مستند و فيلم كوتاه رضوي يزد

يزد - ايرنا - يازدهمين جشنواره ملي مستند و فيلم كوتاه رضوي در استان يزد فراخوان شد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي يزد علي غياثي ندوشن مدير كل در نشستي گفت: علاقه مندان تا 30 خرداد ماه سالجاري فرصت دارند آثار خود را به دبيرخانه اين جشنواره ارسال نمايند.
وي اضافه كرد: جشنواره ياد شده با هدف توسعه و ترويج فرهنگ منور رضوي، شناسايي توليدكنندگان آثار برتر فرهنگي وهنري در زمينه سيره و بهره گيري از هنر سينما در ترويج اين فرهنگ در دو بخش اصلي داستاني كوتاه و مستند كوتاه برگزار مي شود.
وي با بيان اينكه تمام آثار جشنواره بايد در راستاي اهداف جشنواره و در قالب يكي از موضوعات ارزشي و ديني ، اخلاقي و سبك زندگي اسلامي باشد اظهار داشت : موضوعات جشنواره يازدهم با عناوين'فرهنگ رضوي' شامل احاديث ، حكمت ها ، داستان ها ، پيام هاي آموزشي و تربيتي در كلام و سيره رضوي ، ياران و خادمان امام رضا (ع) ، كرامات انساني و فضايل اخلاقي است.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد بخش هاي مسابقه جشنواره را در دو گروه داستاني كوتاه و بخش مستند كوتاه عنوان كرد و افزود: بخش هاي جنبي جشنواره نيز شامل برگزاري بخش هاي فرهنگي و هنري و برگزاري كارگاه تخصصي و نشست هاي پژوهشي است.
اين مسئول جوايز جشنواره را شامل تنديس طلايي به همراه 6 ديپلم افتخار به فيلم هاي منتخب برشمرد و گفت: حداكثر زمان فيلم‏هاي كوتاه بخش داستاني و مستند 40 دقيقه و بايد توليد سال 93 به بعد بوده و يا در دوره هاي گذشته جشنواره شركت نكرده باشند.
يازدهمين جشنواره ملي مستند و فيلم كوتاه رضوي يزد از 16 تا 18 مرداد ماه سالجاري توسط اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد برگزار مي شود و مراسم اختتاميه نيز 19 مردادماه است.
دهمين جشنواره ملي مستند و فيلم كوتاه رضوي 25 مردادماه سال گذشته در استان يزد برگزار شد و مجموعا 531 فيلم به دبيرخانه دهمين جشنواره ملي مستند و فيلم كوتاه رضوي در استان يزد ارسال شده بود كه 46 فيلم توسط هيات انتخاب به مرحله داوري رسيد.
از اين تعداد 18 اثر در بخش مستند، هفت فيلم در بخش داستاني و 21 مورد هم سبك زندگي انتخاب شده بود.
بيشترين فيلم هاي ارسالي به ترتيب از استانهاي تهران، يزد، خراسان رضوي ، اصفهان، مازندران و سيستان و بلوچستان بود.
2088/ 6197