۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۹:۴۹
کد خبر: 82014228
T T
۰ نفر

امكان اسكان اضطراي مسافران در قم فراهم شد

۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۹:۴۹
کد خبر: 82014228
امكان اسكان اضطراي مسافران در قم فراهم شد

قم - ايرنا - مديركل مديريت بحران استانداري قم با اشاره به بارش باران و سردي هوا در قم، گفت: تمهيدات لازم جهت اسكان اضطراري مسافران در اماكن مسقف انديشيده شده است.

محسن اوروجي عصر يكشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: طبق پيش بيني هواشناسي باراني كه هم اكنون در استان در حال باريدن است، به حد هشدار نمي رسد و خطري متوجه زائراني كه در بوستان ها اتراق كرده اند، نيست.
وي اضافه كرد: تردد در بلوار زائر نيز به صورت روان و عادي در جريان است و در حال حاضر الزامي بر بسته شدن اين بلوار و يا خالي كردن پاركينگ ها در اين مسير وجود ندارد.
مسير رودخانه قمرود قم كه با عنوان بلوار زائر محل تردد وسايل نقليه شهروندان است، از اوايل دهه هشتاد براي تردد خودروها و كاهش ترافيك هسته مركزي قم مهيا شد و در سال هاي گذشته به صورت بلوار در دو مسير در حدود هشت كيلومتر به صورت رفت و برگشت درآمده است.
در فروردين 1388 وقوع سيل در بستر رودخانه قمرود باعث جان باختن چهار تن شد و خسارات مالي زيادي به بار آورد؛ بعد از اين حادثه بود كه مسئولان قم نسبت به بارش هاي شديد باران در منطقه بالادست اين شهر و جلوگيري از خطر احتمالي در مسير رودخانه قمرود حساسيت بيشتري دارند و با پيش بيني وقوع سيلاب، فورا اقدام به تخليه رودخانه از مسافر و خودرو مي كنند.
اوروجي در عين حال گفت: تمام نيروهاي امدادي از جمله اورژانس 115، آتش نشاني، هلال احمر، شهرداري و نيروي انتظامي در حال آماده باش هستند.
وي ادامه داد: در چند روز گذشته نيز اطلاع رساني هاي لازم جهت اسكان مسافران در اماكن مسقف، مدارس و مسافرخانه ها صورت گرفته است.
وي همچنين به مسافران توصيه كرد: از اتراق در مسير رودخانه هاي فصلي و سيلاب ها به ويژه در خارج از شهرها اجتناب و نكات ايمني را رعايت كنند.
رضا سيار فرماندار قم نيز در جلسه ستاد تسيهلات زائران هفته گذشته گفته بود كه در شرايط سردي هوا و بارش باران، با استفاده از ظرفيت سازمان هاي ذيربط ميهمانان نوروزي در مكان هاي مسقف اسكان داده مي شوند و همه دستگاه ها براي مواقع ضروري آماده هستند.
بر اساس تحليل آخرين نقشه هاي پيش يابي هواشناسي نيز پيش بيني شده است از عصر امروز و در اوايل شب شاهد رگبار پراكنده و بارش باران به خصوص در سطح شهر قم باشيم و فردا نيز وضعيت هواي قم قسمتي ابري است و به تدريج بر ميزان تراكم ابرها افزوده مي شود.
بر اساس اين پيش بيني، فردا شاهد رگبار و رعد و برق، در برخي نقاط بارش تگرگ و وزش باد شديد با سرعت 54 تا 72 كيلومتر بر ساعت از سمت غربي هستيم.
همچنين حداقل دماي فردا هشت درجه و حد اكثر 21 درجه سانتيگراد بالاي صفر پيش بيني شده است.
2085 / 1175