۱ فروردین ۱۳۹۵، ۲۰:۴۵
کد خبر: 82008613
T T
۰ نفر
محدودیت های ترافیكی محورهای خوزستان/كاهش 50 درصدی تصادفات در روزهای پایانی 94

اهواز - ایرنا - سرپرست پلیس راه خوزستان از كاهش 50 درصدی تصادفات در پنج روز پایان سال 94 نسبت به مدت مشابه سال قبل آن خبر داد.

سرهنگ رضا دولتشاهی یكشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان آغاز طرح نوروزی ایمنی راه ها از 25 اسفند 94 ، گفت:با وجود گستردگی محورها و اوج ترافیك در پنج روز پایان سال 94، تصادفی در جاده های بین شهری استان خوزستان به وقوع نپیوست.
وی گفت:همزمان با آغاز طرح نوروزی ایمنی راه ها زمان اعمال قانون جدید جرایم تخلفات رانندگی نیز آغاز شد و برخورد با تخلفات رانندگی به صورت محسوس و نامحسوس در جاده های استان در حال اجراست.
سرهنگ دولتشاهی همچنین از توقیف 250 خودروی متخلف دارای تخلفات حادثه ساز طی این مدت خبر داد و افزود:رانندگان این خودروها، ایمنی جاده و مسافران را به خطر می انداختند.
سرپرست پلیس راه خوزستان سبقت غیرمجاز، تجاوز به چپ، سرعت غیرمجاز و مكالمه با تلفن همراه حین رانندگی را بیشتر تخلفات صورت گرفته دانست و اظهار كرد:رانندگانی كه نمره منفی 30 و بیشتر داشته یا خودروهایی كه 10 میلیون ریال جریمه داشته باشند، در پاسگاه ها و مبادی ورودی استان توقیف شدند.
سرهنگ دولتشاهی با بیان افزایش 15 درصدی برخورد با تخلفات رانندگی طی این مدت، گفت:هدف پلیس، برخورد با رانندگان پرخطر و افرادی است كه ایمنی دیگر رانندگان را تهدید كنند.
وی در ادامه سخنانش با تاكید بر كنترل و نظارت پلیس بر ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس های بین شهری و نظارت بر تامین ایمنی این خودروها، گفت:سامانه پیامكی110120 برای رسیدگی به تخلفات رانندگان اتوبوس اعلام شده است و پلیس راه نیز با متخلفان برخورد قانونی می كند.
عضو كمیته ایمنی راه های استان همچنین در خصوص محدودیت های ترافیكی در محورهای استان خوزستان نیز گفت:محدودیت ترافیكی در محورهای اندیمشك به پلدختر، ایذه به شهركرد و رامهرمز- بهبهان- گچساران تا دیروز شنبه برای تریلر و كامیون ها برقرار بود و محدودیت ترافیكی برای این خودروها از 12 تا 14 فروردین مجددا برقرار می شود.
سرهنگ دولتشاهی اضافه كرد:محدودیت ترافیكی برای محموله های اضطراری ترافیكی و تانكرهای سوخت نیز برای روزهای 8 و 9 و 10 فروردین برداشته شده البته در صورت لزوم این محدودیت دوباره اعمال می شود.
در خوزستان از مجموع 14 هزار كیلومتر راه، كمتر از یك هزار كیلومتر راه بزرگراهی و آزادراهی وجود دارد و بیشتر جاده ها دوطرفه است.
هم اكنون 12 دوربین كنترل نظارت تصویری، و 46 دستگاه تردد شمار در جاده های خوزستان وجود دارد.
7151/6125

سرخط اخبار استان‌ها