۱۹ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۵۲
کد خبر: 81954290
T T
۰ نفر
شكار خودروهای فاقد معاینه فنی توسط دوربین های پلاك خوان/ بزودی

تهران - ایرنا - قائم مقام ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به اتصال كلیه مراكز معاینه فنی كلانشهرهای كشور به سامانه ملی یكپارچه معاینه فنی (سیمفا) تا پایان هفته گفت: با استفاده از این شبكه معاینه فنی توسط دوربین های پلاك خوان رصد و كنترل خواهد شد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا به نقل از روابط عمومی سید نواب حسینی منش افزود: با توجه به آئین نامه اجرایی نحوه انجام معاینه و صدور برگ معاینه فنی خودرو مصوب دیماه 93 هیات وزیران با اتصال كلیه مراكز معاینه فنی به سامانه سیمفا پلیس می توان به صورت نرم افزاری نسبت به اعمال قانون برای خودروهای فاقد معاینه فنی اقدام كرد.
وی با بیان اینكه بسترهای سخت افزاری در سطح شهر فراهم است تصریح كرد: نصب دوربین های پلاك خوان در سطح شهر توانایی پلیس برای كنترل آخرین وضعیت معاینه فنی خودرو ها را افزایش می دهد.
حسینی منش افزود: با استفاده از بانك اطلاعات موجود در سامانه سیمفا، بدون حضور فیزیكی یا متوقف كردن خودرو كه خود تبعاتی در ایجاد اختلال در روانی حركت خواهد داشت با متخلفین در این ارتباط برخورد می كند.
وی خاطر نشان كرد: اكنون دوربین های نصب شده در سطح شهر در محدوده طرح ترافیك و زوج و فرد پلاك خودروهایی كه بدون مجوز و یا خارج از روز تعیین شده در آن محدوده تردد كنند را ثبت كرده و جریمه برای این خودروها به صورت نرم افزاری اعمال می كند.
وی تاكید كرد: با اتصال مراكز معاینه فنی به سامانه سیمفا با استفاده از اطلاعات دوربین ها و بانك اطلاعات معاینه فنی خودروهای مشمول فاقد معاینه فنی توسط پلیس جریمه و اعمال قانون خواهد شد.
قائم مقام ستاد معاینه فنی در بحث نظارت بر مراكز معاینه فنی و مشاهده بعضی از تخلفات در این مراكز گفت: تنها 14 مركز معاینه فنی در مناطق 22 گانه شهر تهران، در نظارت شهرداری تهران می باشد كه هشت مركز آن متعلق به شهرداری و 6 مركز دیگر آن با سرمایه گذاری صددرصد بخش خصوصی ایجاد شده است.
وی گفت: با توجه به توانایی، پتانسیل و جایگاه قانونی ستادهای معاینه فنی كلانشهرهای كشور در بحث نظارت، در آخرین جلسه سازمان شهرداری ها، دهیاری های كلانشهرهای كشور تصمیم سازی شد برای ساماندهی وضعیت موجود، مسئولیت نظارت بر مراكز تا شعاع 30 كیلومتری از محدوده كلانشهرها بر عهده ستادهای معاینه فنی كلانشهرها گذاشته شود.
تهرام/7561/1831
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه