۱۸ بهمن ۱۳۹۴، ۱۵:۴۴
کد خبر: 81953258
T T
۰ نفر
خالقان پنج اثر برتر شعر كودك سيستان و بلوچستان تجليل شدند

زاهدان- ايرنا- خالقان پنج اثر برتر شعر كودك و نوجوان در آيين اختتاميه هشتمين جشنواره استاني شعر دفاع مقدس ويژه كودكان و نوجوانان سيستان و بلوچستان امروز/يكشنبه/ همزمان با هفتمين روز دهه فجر تجليل شدند.

به گزارش ايرنا مدير كل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در حاشيه اين مراسم در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: فراخوان هشتمين جشنواره شعر دفاع مقدس ويژه كودكان و نوجوانان از آذرماه گذشته ارائه شده بود كه 89 اثر از سراسر استان به دبير خانه اين جشنواره ارسال شد.
حسن معزي افزود: در پايان داوري پنج اثر از كوثر سياسر، سعيده مير تقي، حديثه عزيزي، مهديه سنچولي و مهدي سرگزي از شهرستان هاي زاهدان و زابل به عنوان آثار برتر معرفي و مورد تجليل قرار گرفتند.
وي تصريح كرد: انقلاب اسلامي ايران جوشش ارزش هاي معنوي بود بر اين اساس برگزاري برنامه هاي اين چنيني مي تواند نقش مهمي در انتقال فرهنگ ايثار و شهادت در بين كودكان و نوجوانان داشته باشد.
مسئول كميته كودك و نوجوان ستاد دهه فجر سيستان و بلوچستان گفت: 980 برنامه فرهنگي، ادبي و هنري ويژه كودكان و نوجوانان در سي و هفتمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در استان در حال برگزاري است.
معزي افزود: برپايي نمايشگاه فروش محصولات كودكان و مربيان عضو كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در راستاي حمايت از بيماران خاص، برگزاري كارگاه سيار روز شمار انقلاب و استفاده از خدمات كتابخانه سيار كودك ويژه مناطق روستايي و حاشيه شهرهاي استان براي نخستين بار، افتتاح نمايشگاه آثار تجسمي و جشن بادبادك ها از جمله برنامه هاي در نظر گرفته شده اين ايام است.
وي خاطر نشان كرد: هم اينك 32 هزار كودك و نوجوان سستان و بلوچستان با عضويت در 26 مركز ثابت و يك مركز پستي از برنامه هاي آموزشي و تربيتي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استفاده مي كنند.
7316 / 6081