۱۸ بهمن ۱۳۹۴، ۱۵:۲۶
کد خبر: 81953219
T T
۰ نفر
افتتاح 13 طرح در تربت حيدريه

تربت حيدريه- ايرنا- در هفتمين روز از دهه فجر، بهره برداري از 13 طرح عمراني و آموزشي، روز يكشنبه با حضور مسئولان محلي در بخش رخ شهرستان تربت حيدريه آغاز شد.

به گزارش ايرنا بخشدار جلگه رخ در آيين بهره برداري از طرح آبياري نوين روستاي ثم اين بخش گفت: براي اجرا و تكميل اين طرحها مجموعا 343 ميليارد و 900 ميليون ريال اعتبار هزينه شده است.
علي اسماعيل نژاد افزود: طرح آبياري تحت فشار ثم در زميني به مساحت 74 هكتار و با اعتبار چهار ميليارد و 60 ميليون ريال اجرا شده كه سه ميليارد ريال آن كمك بلاعوض دولت و بقيه آورده كشاورزان است.
وي گفت: برق رساني به بخش رخ و روستاي گرماب، ساخت دو مدرسه شش و چهار كلاسه در روستاهاي درخت سنجد و نسر، ساختمان دهياري روستاهاي درخت سنجد و حشمت آباد، آسفالت و راه سازي در ناحيه صنعتي شهيد رضوي و ايجاد پارك در روستاي يك لنگي از مهمترين اين طرح ها بود.
منطقه جلگه رخ با اراضي جلگه اي و كوهپايه اي به وسعت هزار و 22 كيلومتر مربع در فاصله 35 كيلومتري شمال شهرستان تربت حيدريه واقع است.
بخش رخ با وجود سه دهستان و 54 روستا، داراي 26 هزار و 123 نفر جمعيت است.
تربت حيدريه داراي چهار بخش مركزي، جلگه رخ، كدكن و بايگ و چهار شهر، هشت دهستان و حدود 150 روستا است كه حدود 70 هزار نفر از جمعيت اين شهرستان ساكن روستاها هستند.
مركز شهرستان 250 هزار نفري تربت حيدريه در 150 كيلومتري جنوب غربي مشهد قرار دارد.
5132/6121

سرخط اخبار استان‌ها