هیچ مشكلی برای از سرگیری روابط تجاری میان پاریس و تهران وجود ندارد

تهران- ایرنا- سفیر پیشین فرانسه در ایران روز سه شنبه با اشاره به روابط خوب اقتصادی میان تهران-پاریس در گذشته، تاكید كرد كه هیچ مشكلی برای از سرگیری این رابطه وجود ندارد.

فرانسوا نیكولو در گفت و گو با شبكه تلویزیونی فرانس-24 گفت: در این روزهای ناامید كننده كه خبرهای خوبی از خاورمیانه به گوش نمی رسد، اجرای توافق هسته ای وین، خبر خوبی است.
وی گفت: امضای توافقنامه میان ایران و غرب، نوعی پیروزی برای دیپلماسی به شمار می رود. آنهایی كه می خواهند اهداف خود را از طریق نظامی به پیش ببرند، باید این توافق را الگوی خود قرار دهند و بدانند دیپلماسی همواره پیروز است.
نیكولو اضافه كرد: اكنون توافقنامه اجرا شده است و بدون شك اثرات مثبت خود را به جای خواهد گذاشت. این اثرات مثبت هم در اقتصاد ایران، هم در جامعه و هم در سیاست ایران اثر خود را نشان خواهد داد.
سفیر فرانسه در تهران در خلال سالهای 2001 تا 2005، افزود: در مجموع آنچه كه در چند روز گذشته شاهد آن بودیم، حاكی از تاثیر مثبت گفت و گو و دیپلماسی در روابط بین الملل است.
سفیر سابق فرانسه در ایران در ادامه این گفت و گو به موضوع بازگشت ایران به بازارهای نفتی جهان پرداخت و گفت: ورود ایران به بازار نفت برای عربستان سعودی خبر خوبی نیست .
وی تاكید كرد: این گونه نیست كه ورود ایران باعث كاهش بیشتر قیمت نفت در بازارها جهانی شود. علاوه بر ورود ایران به بازارهای نفتی، عوامل كاهش زای دیگری نیز وجود دارند كه موجب ادامه روند نزولی بهای نفت می شوند.
وی در ادامه گفت و گوی خود با اشاره به روابط خوب تجاری میان ایران و فرانسه در گذشته و پیش از تحریم ها، تاكید كرد كه هیچ مشكلی برای از سرگیری این روابط مشاهده نمی شود، چرا كه ایرانی ها می خواهند مشكلات گذشته میان پاریس-تهران را كنار بگذارند.
خاورم**9041**1144