۲۲ دی ۱۳۹۴، ۱۷:۰۵
کد خبر: 81918090
T T
۰ نفر

تندگويان: دربند؛ هرندي ديگر در پايتخت

۲۲ دی ۱۳۹۴، ۱۷:۰۵
کد خبر: 81918090
تندگويان: دربند؛ هرندي ديگر در پايتخت

تهران-ايرنا-عضو كميسيون معماري و شهرسازي شوراي اسلامي شهر تهران با تاكيد بر اينكه در اين محدوده معضلات فرهنگي و اجتماعي حادي به ويژه در شش ماه نخست سال وجود دارد گفت: روددره دربند به محله هرندي پولدارهاي تهران تبديل شده است.

به گزارش ايرنا محمدمهدي تندگويان روز سه شنبه در دويست و بيست و ششمين جلسه علني شوراي شهر تهران از رود دره دربند به عنوان محله هرندي پولدارهاي تهران ياد كرد و افزود: رود دره دربند يكي از معضلات پايتخت است كه در كميسيون معماري و شهرسازي بررسي شده است.
وي با تاكيد بر اينكه رستوران ‌هاي موجود در اين محدوده به پاتوق‌هايي تبديل شده كه در آنها به راحتي مواد الكلي و مخدر عرضه مي‌ شود اظهار كرد: در جريان بازديد از دركه حتي از بنده براي حضور در اين رستوران ‌ها دعوت كردند.
تندگويان خاطر نشان كرد: ساخت و سازهاي بي رويه و عدم رعايت مسائل بهداشتي در رستوران ‌ها از ديگر معضلات موجود در دربند است.
وي با انتشار تصاويري از اين رود دره خاطر نشان كرد: فاضلاب رستوران ‌هاي اين منطقه به رودخانه وارد و شست و شوي ظرف ها و پخت غذا در رستوران هاي نيز با آب غير بهداشتي انجام مي شود.
وي وجود سكونت گاه‌هاي غيرقانوني، كافه‌هاي غيرقانوني، ترافيك سنگين تجريش دربند، تعرض به حريم كوه و رودخانه و تخريب منابع عمومي را از ديگر مشكلات اين منطقه عنوان كرد.
عضو كميسيون معماري و شهرسازي شوراي شهر تهران با بيان راه هاي رفع اين مشكلات خاطر نشان كرد: تخريب رستوران ‌هاي متخلف، توانمندسازي منطقه و حفظ قابليت تفرجگاهي منطقه، افزايش نظارت شبانه در طول مسير و افزايش ميزان خدمات رساني به شورا ارائه مي شود.
عضو شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينكه در رود دره دربند و روستاي پس قلعه 100 خانوار با يك هزار نفر جمعيت وجود دارد، افزود: در اين محدوده شغل خاصي وجود ندارد و اكثر ساكنان آن در 80 رستوران اين منطقه مشغول به كار هستند.
اقبال شاكري، عضو كميسيون عمران شوراي اسلامي شهر تهران نيز در اينباره اظهار كرد: شهرداري و نيروي انتظامي بايد در اين منطقه به وظايف خود عمل كنند.
وي تصرف هاي غيرقانوني را مهمترين موضوع رود دره ها عنوان و خواستار ارائه طرح مطالعاتي ساماندهي رود دره دربند از سوي شهرداري به شوراي شهر شد.
دربند يكي از محله ‌هاي شمال تهران و از دهكده‌هاي قديمي شميران و در شمال باغ سعدآباد است كه يكي از راه‌هاي اصلي صعود كوهنوردان به البرز مركزي است.
تهرام/7244/
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه