۲۱ دی ۱۳۹۴، ۱۹:۰۳
کد خبر: 81916730
T T
۰ نفر
چهارهزار و 678 كيلومتر راه در سه شهرستان استان مركزي برفروبي شد

اراك - ايرنا - مديركل راه و شهرسازي استان مركزي گفت: در پي بارش و برف سنگين در شبانه روز اخير در اين استان، چهارهزار و 678 كيلومتر راه ارتباطي در شهرستان هاي تفرش، شازند و زرنديه برفروبي شد

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان مركزي، مجيد نصراله نژاد افزود: در اين مدت در شهرستان تفرش، 20 نيروي راهدار با به كارگيري 10 دستگاه انواع خودرو و ماشين آلات سبك و سنگين عمليات برفروبي را انجام دادند و راهدارخانه هاي ثابت و سيار در گردنه هاي برف گير و محورهاي اين شهرستان ارائه خدمات به مسافران داشتند.
ويدر خصوص بازگشايي محورهاي برون شهري شهرستان تفرش گفت: باوجود كولاك در برخي گردنه ها و محورهاي اين شهرستان و تداوم بارش برف با تلاش گسترده راهداران عمليات ويژه راهداري از انسداد محورهاي برون شهري و روستايي اين شهرستان جلوگيري شد.
وي گفت: در 878 كيلومتر از محورهاي ارتباطي شهرستان تفرش عمليات نمك پاشي به حجم 73 تن و پخش 364 تن ماسه صورت گرفته است.
مديركل راه و شهرسازي استان مركزي درخصوص وضعيت برفروبي در شهرستان شازند نيز افزود: در عمليات برفروبي معابر برونم شهري اين شهرستان 25 نيروي راهدار با به كارگيري 28دستگاه انواع خودرو و ماشين آلات راهداري به گردنه هاي برف گير فعاليت داشتند.
وي افزود: با بارش برف در 24 ساعت قبل در برخي گردنه ها و محورهاي شازند نظير گردنه ظهير آباد و قاقان ، عمليات برفروبي و بازگشايي معابربه طول دو هزارو 142 كيلومتر صورت گرفت و در اين محورها عمليات نمك پاشي به حجم بالغ بر 45 تن نمك و 30 تن ماسه انجام شد.
نصراله نژاد با يادآوري بارش هاي جوي در شهرستان زرنديه و وضعيت محورها در اين شهرستان گفت: 17نيروي راهدار در قالب گروه هاي برف روب با به كارگيري 9 دستگاه انواع خودرو و ماشين آلات راهداري به گردنه هاي برف گير و محورهاي شرياني اين شهرستان اعزام شدند كه علاوه بر برفروبي يك هزارو 658 كيلومتر محور ارتباطي ، 11 تن نمك و 55 تن ماسه توزيع شد.
مديركل راه وشهرسازي استان مركزي به رانندگان و مسافران عبوري از محورهاي اين استان توصيه كرد : رانندگاني كه در فصل زمستان قصد عبور و مرور در محور هاي ارتباطي برفگير استان مركزي را داند بايد مسائل ايمني ويژه تردد در روزهاي برفي را جدي بگيرند و خودروي خود را به زنجير چرخ، لباس گرم، جيره غذايي خشك و سوخت كافي مجهز كنند.
استان مركزي داراي شش هزارو 918 كيلومتر راه است.ك/1
6991/6013

سرخط اخبار استان‌ها