بیش از چهار هزار کیلومتر از راه های کردستان برفروبی شد

سنندج- ایرنا- معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: به دنبال فعالیت سامانه بارشی اخیر در استان، در ۲۴ ساعت گذشته چهار هزار و ۳۹۱ کیلومتر از محورهای شریانی و غیرشریانی استان توسط عوامل راهداری برفروبی شد.

رامبد نوذری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این بازه زمانی ۶۰ دستگاه ماشین‌آلات و ۱۱۰ نفر از نیروهای راهداری در در محورهای شریانی استان مشغول برفروبی بودند و ۲ هزار ۵۸۱ کیلومتر برفروبی انجام دادند.

وی با بیان اینکه هزار و ۱۹۳ تن شن و ماسه نیز در این محورها مصرف شد، گفت: همچنین ۸۹ مورد رهاسازی و کمک به افراد گرفتار در کولاک و برف در جاده های استان انجام و ۲۱ مسافر اسکان داده شد.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان به برفروبی محورهای غیرشریانی استان نیز اشاره کرد و افزود: در این محورها نیز ۳۸ نفر از عوامل راهداری با بهره‌گیری در ۳۱ دستگاه ماشین‌آلات، هزار و ۸۱۰ کیلومتر برفروبی انجام دادند.

وی میزان شن و ماسه مصرفی در این محورها را ۵۵ تن اعلام و اضافه کرد: همچنین بارش برف راه ۱۱ روستای شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره را مسدود کرده بود که بازگشایی شد.

به گفته نوذری راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و بیش از ۶ هزار کیلومتر راه روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده است و هر سال بارش باران در این استان از اواسط پاییز شروع می شود.

همچنین جاده های بین شهری استان دارای ۳۸ و جاده های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر است و این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا لغزنده است.

بیشتر بخوانید:

بیش از ۱۰‌ هزار کیلومتر برفروبی در جاده‌های کردستان انجام شد

ارتفاع برف در ۲ شهر کردستان به ۱۵ سانتی‌متر رسید

هلال احمر کردستان به بیش از ۶۰۰ نفر گرفتار در برف امدادرسانی کرد

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha