۱۳ دی ۱۳۹۴، ۱۶:۵۰
کد خبر: 81905404
T T
۰ نفر
حوزه های علمیه شیعه و سنی خراسان اعدام شیخ نمر را محكوم كردند

مشهد- ایرنا- حوزه های علمیه شیعه و سنی خراسان با صدور بیانیه های جداگانه شهادت روحانی مبارز آیت الله شیخ نمر باقر النمر را به دست آل سعود محكوم كردند.

به گزارش ایرنا ، در بیانیه حوزه علمیه مظهر التوحید تایباد آمده است : بار دیگر نقشه شوم استكبار جهانی در یكی دیگر از كشورهای اسلامی به اجرا درآمده و با اعدام یكی از علمای دینی نقشه تفرقه در بین امت اسلامی را پیاده نموده اند.
در ادامه این بیانیه تصریح شده است: اعدام شیخ نمر باقر النمر و یا هریك از علمای دین و رهبران مذهبی توسط هریك از كشورهای اسلامی، كاری جز دامن زدن به آتش فتنه و تفرقه در منطقه امت اسلامی نیست.
جامعه مدرسین حوزه علمیه تعلیم القرآن روحانیت شهر نشتیفان وحومه كه در حدفاصل تربت حیدریه و تایباد قرار دارد نیز در بیانه ای جداگانه این اقدام را محكوم كرده كردند.
در این بیانیه نیز آمده است: در دنیایی كه با وحدت بخشی جهان اسلام به سوی پایه ریزی تمدن اسلامی در تكاپو هستیم به شهادت رساندن آزادیخواهانی همچون آیت الله نمر آب به آسیاب دشمن ریختن است و از هر نظر محكوم می باشد.
این بیانیه افزوده است: حوزه علمیه تعلیم القرآن شهر نشتیفان در كنار همه شهروندان شهر و بلكه همه حق طلبان جهان ضمن محكومیت این اقدام نابخردانه آل سعود از امت مسلمان می خواهد كه با وجود داشتن دشمنانی غدار و خونخوار همچون رژیم غاصب صهیونیستی و حامیانش در صفوفی واحد قرار گیرند.
حوزه علمیه تعلیم القرآن خلفاء راشدین منطقه محمود آباد جام و مولوی غلام نبی‌توكلی امام جمعه شهرستان تایباد در پیام هایی جداگانه این اعدام را محكوم كردند.
نمر باقر النمر در سال 1959 در شهر عوامیه استان قطیف عربستان چشم به جهان گشود.
وی یك مجتهد شیعه تحصیل كرده در سوریه و حوزه علمیه قم و فعال حقوق بشر عربستانی بود كه در پی اعتراضات شیعیان این كشور در سال 2012 بازداشت شد و در روز چهارشنبه 15 اكتبر 2014 دادگاه جنایی رژیم سعودی به دلیل واهی اقدام علیه امنیت ملی و محاربه به اعدام با شمشیر و به صلیب كشیده شدن در انظار عمومی محكوم و در 2 ژانویه 2016 (دیروز) اعدام شد.
اعدام وی با موج گسترده ای از محكومیت و تنفر در سطح منطقه و سازمان های مستقل بین المللی همراه شده است.
روز یكشنبه 25 اكتبر 2015 دادگاه عالی عربستان و محمد بن نایف ولیعهد عربستان حكم اعدام سریع و بدون هشدار قبلی شیخ نمر را صادر كردند.
7498/1211
۰ نفر