۱۲ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۴۸
کد خبر: 81903174
T T
۰ نفر

پاكستان لرزید

۱۲ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۴۸
کد خبر: 81903174
پاكستان لرزید

اسلام آباد – ایرنا – زمین لرزه نسبتا شدیدی به بزرگی پنج و هشت دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) حدود ساعت 2 بعد از ظهر روز شنبه به وقت محلی، پایتخت پاكستان و مناطق وسیعی از این كشور را لرزاند.

به گزارش شبكه های خبری پاكستان، زمین لرزه امروز در پاكستان، در ایالت پنجاب در مناطق مركزی و ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب این كشور ، شدیدتر از سایر مناطق بوده است.
موسسه لرزه نگاری پاكستان، مركز این زمین لرزه را نقطه ای واقع در كوه های هندوكش در مناطق مرزی میان پاكستان و افغانستان اعلام كرد. عمق این زمین لرزه نیز 175 كیلومتری از سطح زمین اعلام شده است.
هنوز گزارشی از خسارات و تلفات احتمالی ناشی از این زمین لرزه اعلام نشده است.
هشت روز پیش نیز زمین لرزه شدیدی به بزرگی شش و 9 دهم ریشتر مناطق وسیعی از پاكستان، افغانستان و تاجیكستان را لرزاند و موجب مجروح شدن دهها نفر در پاكستان شد.
روز چهارم آبان ماه سال جاری نیز زمین لرزه ای به بزرگی هفت و نیم ریشتر مناطقه وسیعی از پاكستان، افغانستان، تاجیكستان و هند را لرزاند كه موجب كشته شدن دست كم 300 نفر در پاكستان شد.
مرگبار ترین زمین لرزه پاكستان در دهه اخیر، در مهر سال 84 رخ داد. این زمین لرزه ای به بزرگی هشت و شش دهم ریشتر در منطقه كشمیر تحت كنترل پاكستان، 74 هزار كشته و بیش از سه و نیم میلیون نفر آواره بر جای گذاشت.
در شهریور 1392 (سپتامبر 2013) نیز وقوع زمین لرزه در مناطق مختلف ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاكستان به بزرگی 7.7 مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بیش از 852 نفر كشته و هزاران نفر را مصدوم و تحت تاثیر قرار داد.
آساق*272*1723

سرخط اخبار جهان